Deze pagina is het laatst gewijzigd op maandag 13 juni 2022

Maart 2022

Wij reizen door Nederland

Donderdag, wachten op een pakketje en op de camper

Donderdag 31 maart 2022

Afgelopen maandag en dinsdag nog heerlijke dagen gehad op camperplaats Kessel. Mooi weer dus we hebben nog in het zonnetje kunnen zitten. Vitamine D opdoen, heerlijk.

Woensdagochtend vroeg van Kessel naar Reuver. Dat is hemelsbreed een klein stukje, maar omdat we moeten omrijden, de Maas moet je namelijk over, ben je een klein half uurtje onderweg.

De camper bij Camper en Caravan Check gebracht voor een paar aanpassingen. Zoals bijvoorbeeld sloten aan de binnenkant van de voorportieren en een extra slot op de camperdeur, zeg maar de voordeur van de camper.

De nacht van woensdag op donderdag konden we dus niet in de camper slapen. Dat hebben we gedaan in een Chambre d'hotes in Beesel. Bij Chambre d'hotes Beesel. En daar hebben wij prima geslapen. De kamer is mooi ingericht en van alle gemakken voorzien. Zeker aan te bevelen.

Woensdagavond trouwens gegeten in Restaurant Lef in Reuver. Echt een geweldig goed restaurant. Goede bediening en een zeer bekwame kok. Mooie en heerlijke gerechten. Wij hebben ons laten verassen met zowel het menu als met de begeleidende wijn. Ook dit restaurant is zeker een aanrader.

We zijn nu, als ik dit schrijf, nog op onze kamer van de chambre d'hotes. We wachten op bericht van Toine van Camper en Caravan check. Ook wachten we op bericht van het Albert Heijn filiaal te Reuver. We hebben daar namelijk een pakketje laten bezorgen. Waren hier toch al.

Dus een leuke drukke week. Ik ben trouwens nog helemaal vergeten te vettellen over onze 40 km lagen fiets tocht naar Brüggen op woensdag. Dat was trouwens super. Het weer zat ook mee. Een hele mooie fietstocht. Zie foto hiernaast van het rondje dat we hebben gefietst.

Dit is de laatste berichtgeving van de maand maart in 2020. Morgen is het 1 april en dat is geen grap. Wat ook geen grap is dat we vandaag en morgen weer winters weer krijgen. Maart roert letterlijk zijn staart en april doet wat hij wil.

Zondagavond, nog na te genieten van een heerlijke dag

Zondag 27 maart 2022

Het is zondagavond en Ineke en ik zitten nog na te genieten van deze heerlijke zeer zonnige dag. Rond half vier waren we op camperplaats Kessel.

Stoelen en de tafel eruit en buiten zitten. Eerst nog een glaasje fris, maar zo rond half vijf hebben wij een fles rode wijn opengetrokken. Die is later bij het avondeten opgegaan.

Ik ben nu nog even bezig met de website en Ineke kijkt nog een vlog. Straks naar bed en heerlijk slapen. Morgen een druk programma. We willen op de fiets naar Reuver om daar boodschappen te doen.

Dat betekend wel dat we met de veerdienst, het pontje, van Neer naar Reuver moeten. Hoe leuk is dat. Op de fiets dus een leuk stukje rijden.

Als we weer terug zijn in Kessel gaan we ergens lunchen. Op de camperplaats moet ik dan hard aan de slag om vlog #12 te maken en te uploaden naar YouTube. Zoals gezegd, een drukke dag.

Zaterdagavond, morgen naar Kessel

Zaterdag 26 maart 2022

Het zit er bijna weer op. Drie nachten op Urk. Drie dagen met heel mooi weer. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten. Morgen beloofd ook nog een mooie dag te worden. In ieder geval wat het weer betreft.

Parking Haven Urk staat trouwens helemaal vol. Hutje mutje. Maar dat maakt het ook wel weer gezellig. Dat was het ook op de fiets. We hebben vandaag een rondje Urk gefietst. We zijn zelfs door het Urker bos gegaan. Een aanrader om eens doorheen te fietsen of wandelen.

Ineke zit nog wat te haken en een vlog te kijken. Ik ben al druk met vlog#12 bezig. Al het materiaal wat we vandaag hebben gefilmd alvast in iMovie gezet. Intro gemaakt, maar alles nog onbewerkt. Dat komt morgen wel. Kunnen we er ook nog wat van Kessel bijzetten.

Ons plakbandpensioen is vanaf vandaag ook actief op Twitter.

We zijn weer op Urk neergestreken

Donderdag 24 maart 2022

Er moest weer gewassen worden en dat kan prima op Parking Haven Urk. Dus dan maar weer naar Urk. Is overigens geen straf. Het is hier erg gezellig en dat komt met name doordat er veel reuring is.

Het weer zit ook mee, dus wij vermaken ons wel. We blijven tot zaterdagochtend of middag, dat weten wij nog niet. Volgende plaats waar wij gaan overnachten is bij de Oostvaardersplassen. Dat word onze eerste overnachting in het "wild".

Bezoek aan Assen en aan Frida Kahlo in het bijzonder

Maandag 21 maart 2022

We zijn weer in Nagele. Het is een heel leuk weekend geweest met als hoogtepunt de tentoonstelling over Frida Kahlo. Weliswaar met enige mitsen en maren.

Het was te druk en het was te chaotisch ingericht. Ineke en ik zijn er met een kwartier, tot een half uur, doorheen gelopen en uiteindelijk hebben we in dat kwartier á half uur hebben we ook nog tijd besteed aan het kijken van een filmpje over Frida en aan het kopen van een foto.

Jammer want ik had het graag beter willen zien. Het was ons niet gegund. Misschien een andere keer op een andere plaats op een andere dag.

Het verblijf op de mini camping De Gouberville was prima. We vinden het allebei een gezellige camping. Petra en Erik zijn hele leuke mensen en doen hun best om het je naar de in te maken.

Het was ook weer erg gezellig met Janny en Klaas. What's next. Teveel om op te noemen. Blijf ons hier volgen en lees onze nieuwe reisverhalen.

Aangekomen in Witten, vlakbij Assen

Vrijdag 18 maart 2022

Wij zijn voor de tweede keer op Camping de Gouberville. Een camping in het plaatsje Witten wat vlakbij Assen ligt. Het is een kleine camping, maar heel erg gezellig. Petra en Erik zijn de gastvrouw en gastheer.

We zijn hier weer samen met Janny en Klaas Ebels. Natuurlijk met nog meer mensen want de camping staat vol. Het is werkelijk heel mooi weer en met 13 graden en een zon beloofd het een mooi weekend te worden.

Zaterdag wandelen en of fietsen. In ieder geval een terrasje pakken in Assen. Zondag gaan Ineke en ik naar het museum in Assen voor de tentoonstelling van de surrealistische kunstschilderes Frida Kolho. De toegangskaarten zijn al gekocht.

Drie hele mooie dagen op Urk

Maandag 14 maart 2022

We hebben drie hele mooie dagen gehad op Parking Haven Urk. Urk is een leuk dorp en ligt heel mooi aan het IJsselmeer. We hebben daar heerlijk kunnen uitwaaien en genieten van de mooie uitzichten.

Voor wandelen leent Urk zich ook prima en dat hebben we dan ook een paar keer gedaan. Langs het IJsselmeer en door Urk heen.

Zaterdagavond hebben wij gegeten in restaurant De Boet. Wat een goed restaurant. Zowel bediening als keuken is perfect. We hebben heerlijk gegeten. Een 40-gangen menu met daarbij heerlijke wijnen. Voor Onno bij het kaasplankje nog een perfecte port.

Zondag kregen wij bezoek. Daarmee hebben wij nog een wat genuttigd in restaurant Het Achterhuis. Al met al een heel geslaagd weekend op Urk.

Uitwaaien op Urk

Vrijdag 11 maart 2022

Vanmiddag, rond half twee, aangekomen op Parking Haven Urk. Eigenlijk midden in het "oude" centrum. We hebben al boodschappen gedaan en zitten nu in de camper een bakje koffie te drinken. Er is hier veel reuring en dat is best wel leuk. Er staan nu ongeveer tien campers. En op dit moment rijdt de havenmeester rond.

We blijven hier tot en met maandagochtend. Dan gaan we weer terug naar Afslag Nagele in Nagele. Dus drie nachtjes uitwaaien, bijna letterlijk, want we wiebelen in de camper in ieder geval een beetje heen en weer.

Ineke heeft inmiddels een was aangezet in de wasmachine die in het havengebouw staat. Hier vlakbij. In dat gebouw zijn ook toiletten en douches en die zien er prima verzorgd uit. Dus al met al prima verzorgd op Parking Haven Urk.

Koken in de Omnia oven

Dinsdag 8 maart 2022

Vandaag, eigenlijk vanavond, hebben wij voor het eerst gekookt in de Omnia oven. En dat is heel goed bevallen. Het was werkelijk verrukkelijk. Zalm met zoete aardappel. Voor herhaling vatbaar.

Morgenochtend gaan we broodjes afbakken in de Omnia. Kijken hoe dat gaat.Van het koken hebben we wat filmpjes gemaakt en die gaan wij uiteraard gebruiken voor een nieuwe vlog. De 10e alweer.

Alle vorige negen vlogs zijn in ieder geval al te zien op onze website en op YouTube. Voor de tiende vlog nog even geduld. Die is te zien op maandag 14 maart aanstaande. Een voorproefje staat hier rechts. Een klein minuutje koken met de Omnia. De voorbereiding.

Voor het recept ga naar camperoppad.com.

Schokland, een voormalig eiland in de Zuiderzee

Maandag 7 maart 2022

Midden in de Noordoostpolder ligt het voormalige eiland Schokland. Een archeologisch monument vol bijzondere bodemschatten. Een plek tussen land en water, waar eeuwenlang mensen woonden. Altijd strijdend met de elementen. Ontdek het verborgen verleden van Werelderfgoed Schokland en het prachtige natuurgebied dat het nu is.

Veel te zien en genoeg te beleven. Ineke en ik zijn er naartoe gefietst. Dat was al een leuk tripje van iets meer dan zeven kilometer heen en ook weer zeven kilometer terug. Het Bezoekerscentrum De Gesteentetuin ligt in het noorden van het voormalige eiland.

Op het zuidelijke puntje is de vuurplaat, een plek waar men vroeger vuur ontstak om de schepen te waarschuwen. Ook op dit zuidelijke punt de ruïnes van een voormalige kerk die tot 1717 als kerk dienst deed. Het is nu een grafmonument. Al met al is Schokland het bezoeken waard.

Rondje fietsen. Van Reuver naar Brüggen, de zuidelijke route en van Brüggen naar Reuver en gelijk door naar Beesel, naar de chambre d'hotes.

Aangekomen op camperplaats Kessel. Het zonnetje schijnt dus stoelen uit de camper, tafel erbij en genieten.

• Titel dia

Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

De kust bij Urk. Bij en in het IJsselmeer staan heel veel windturbines.

Relaxen op Camping de Gouberville (links de camper van Janny en Klaas Ebels)

Windmolens bij Urk

• Uitwaaien op Urk

Een weekendje Urk

Knop
  • Titel dia

Schrijf uw onderschrift hier

Impressie van onze plek en van de haven.

Koken in de Omnia oven. Ook hebben? Te koop bij BOL.COM.

Bezoekerscentrum De Gesteentetuin op Schokland.