Deze pagina is het laatst gewijzigd op maandag 13 juni 2022

We zijn weer in Nederland

Woensdag 19 januari 2022

Drie weken Spanje

De drie weken vakantie in Spanje zijn omgevlogen. Dat is niet verwonderlijk aangezien we het erg naar ons zin hebben gehad. De temperatuur was werkelijk geweldig. We hebben vaak gehoord dat dit uitzonderlijk was voor de tijd van het jaar. Temperaturen boven de twintig graden waren in de drie weken geen uitzondering. Met uitschieters naar 25 tot wel 26 á 27 graden. Las Torres en Sen Sleep waren onze camperplaatsen. Op Las Torres hebben we zelfs twee keer gestaan. De eerste keer vijf nachten en de tweede keer elf nachten. Het enige nadeel van deze camping is dat hij voornamelijk met overwinteraars bezet is, maar ja uiteindelijk waren wij dat nu ook een klein beetje.

Op Las Torres hebben wij Ineke's verjaardag gevierd en daarvoor nog kerst en daarna oud en nieuw. Dat is op zich best wel bijzonder om met de genoemde temperaturen kerst en oud en nieuw te vieren. Ook Ineke's verjaardag was op een zeer zonnige dag. Al met al heel gezellig en zeker voor herhaling vatbaar. De dagen kabbelde voorbij en wij hebben ons daar prima vermaakt. We hebben heerlijk gefietst en gewandeld. Geen hele grote afstanden, maar voor ons doen genoeg om mee te beginnen.

Fietsen hebben we voornamelijk gedaan om boodschappen te halen. Vaak bij de Lidl, maar soms ook bij een lokale winkel. Wat ik wel heb gemerkt dat ik mij niet snel aanpas aan de lokale gewoontes. Zoals boodschappen doen vóór twee uur of na vijf uur in de middag. De lokale winkels zijn dan over het algemeen dicht. Niet de Lidl en de Aldi. Dus dan doe je daar eigenlijk te makkelijk en te vaak boodschappen. En dat is helemaal niet leuk. Maar goed, we moeten nog echt in die rust stand komen.

Gelukkig zijn we op een gegeven moment ook uit gaan eten. Keuze genoeg, maar ook daar gewoon niet voldoende kunnen ontspannen. Dat kwam aan het einde van de vakantie er wel een beetje in, maar eigenlijk veel te weinig. Het is trouwens wel twee keer Paella geworden. De tweede keer met aan aantal hapjes, Tapas, vooraf. En dat smaakte erg goed. Het restaurant Viggos, liggend aan de boulevard van Puerto de Mazarrón, deed wat toeristisch aan, maar het eten was prima. De tip kregen we van Ruud van camper DAO. Waarvoor dank. Het tweede restaurant was La Ermita. Daar hebben we wat uitgebreider gegeten. De Tapas vooraf en daarna ook Paella. Hier hebben we een heerlijke fles wij erbij gedaan. Karin Schouwenburg bedankt voor de tip.

Weer naar huis

Na een hele gezellige tijd op beide campings, en niet vergeten op de diverse camperplaatsen op de heenweg was het op maandag 3 januari, 2022 inmiddels, tijd om weer naar huis te gaan. De terugweg bevatte twee afspraken die wij uiteindelijk ook zijn nagekomen. De eerste was wederom een bezoek aan Bodega 2020. Waar je ook kan overnachten met de camper. Dat hebben we dus gedaan. 's Avonds weer heerlijk tapas á la Joeri gegeten met de zeer vriendelijk Audrey als gastvrouw. Tip: neem, als je de wijnproeverij al een keer hebt gedaan en net als wij er voor de tweede keer komen, de Cava Audrey. Hij is echt heerlijk. Audrey en Joeri nogmaals heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid en voortreffelijke tapas, wijn en cava.

De tweede afspraak hadden wij met onze vriendin Colette Bonnet in Eguilly-sous-Bois. Dit is geen camperplaats voor alle duidelijkheid wel heeft Colette een chambres d'hôtes. Dus overnachten is mogelijk. Kijk daarvoor op de site van Colette Bonnet. We zijn vrijdag 7 januari aangekomen en we hebben er één nachtje geslapen. 's Avonds zijn we verrast met een heerlijk kaasfondue met natuurlijk champagne. Natuurlijk omdat Colette zelf champagne maakt. Het heeft ons prima gesmaakt, meer dan dat. Het was voortreffelijk. Merci beaucoup Colette. De volgende ochtend kregen we een heerlijk ontbijt om daarna weer afscheid te nemen en met een paar dikke kussen zijn we richting Nederland vertrokken.

De reis door het noorden van Frankrijk ging goed, maar in België was het wat drukker en waren de wegen, met name in Wallonië niet best. Ook heeft Google maps ons dwars door Charleroi heen geleid. En dat is nou niet echt de mooiste stad van België al moet ik zeggen het is nog wel echt een industriestad. En dat is dan ook wel weer mooi om te zien. Ze zijn er ook niet zoveel meer en meestal rijd je er ook nog eens omheen of in ieder geval heel snel voorbij. Maar ook aan het rijden door België kwam een eind en staken we weldra de Belgisch-Nederlandse grens over. Richting Rucphen. We hadden namelijk nog één overnachting gepland bij CP de Rucphense Weide. Jammer genoeg was het regenachtig, maar we hebben er weer goed overnacht.

Weer in Lelystad

Op zondag 9 januari zijn we voldaan en zeer gelukkig aangekomen op het Vliegent Hert in Lelystad. We zijn daar tot vrijdag 14 januari gebleven. Een beetje uitgerust van de terugreis en ook wat huishoudelijke taken gedaan. Huishoudelijke taken in de camper wel te verstaan. Ook bij de dames hebben we een beetje weten op te ruimen. Maar er staat best nog wel veel van ons. Daar kan nog wel wat aan gedaan worden. Op gezette tijden zullen we daar langs gaan en weer wat opruimen. Beloofd is beloofd. Zoals gezegd, op vrijdag 14 januari zijn wij weer vertrokken, maar dat is voor een volgende keer.

Derde vlog staat online

Inmiddels staat onze nieuwe, derde, vlog online. Deze gaat voornamelijk over de heenreis van onze vakantie naar Spanje. Nog niet gezien? Kijk hem snel op ons YouTube kanaal of op deze website.

De derde vlog staat online en is hier te zien of op ons YouTube kanaal. Veel kijk plezier.

Bodega 2020. Een hele leuke plek om te overnachten. Behalve op donderdag is er elke avond  vers gemaakte tapas "van Audrey en Joeri" en een wijnproeverij van Joeri's eigen gemaakte wijn. En als gediplomeerd wijnkenner beveel ik de wijnen ten zeerste aan.. Audrey en Joeri hebben het prima voor mekaar. In campercontact is de site-code 94682.

In de hierboven vermelde vlog, vlog#5, alle belevenissen van onze terugreis van Spanje naar Nederland. Ook ons bezoek aan Colette Bonnet die een eigen champagnemakerij heeft staat in deze vlog.

Op bovenstaande foto is het zaterdag 8 januari 2022. Een regenachtige dag bij onze aankomst in Nederland op camperplaats De Rucphense Weide in Rucphen. Na vijf weken vakantie zit het er weer op.

Een korte impressie van onze vakantie in Spanje.