Deze pagina is het laatst gewijzigd op woensdag 31 januari 2024

Januari 2024

Zoek de zon op...de heenreis

Nederland
Luxemburg
Frankrijk
Spanje

Diseminado Almendricos | Casa Los Lobos

Spain • 31 January 2024 • 15°

Zo, de laatste step in januari. Het zag er ook even naar uit dat het mijn laatste step zou worden. Op weg naar de kapper, Mimi de eigenaresse knipt ook, viel ik heel hard op mijn linkerzij. Ik vermoed een paar gekneusde ribben. Ik moet vooral niet hoesten, niesen en bukken.

De dag in gepaste rust doorgebracht en niet veel meer gedaan. Mijn haar is wel heel goed geknipt en zo ook baard en snor. Ik zie er weer prima uit. Kan er voorlopig weer even tegenaan.

Voor morgen, donderdag 1 februari, staat de nieuwe vlog klaar om gepubliceerd te worden. In deze vlog ons verblijf op Het kartonnen huis, Santomera en Salinas. Culinaire uitstapjes en ons verblijf op de drie camperplaatsen. (https://www.youtube.com/@Onsplakbandpensioen)

Lorca | Casa Los Lobos

Spain • 29 January 2024 • 16°

Om half elf vertrokken uit Salinas van camperpark Vista Montaña. Een leuke camperplaats van Elisabeth en Andre. Het stadje Salinas is leuk, maar niet heel groot. Er zijn behoorlijk wat wandelroutes dus voor de wandelaar een mooie plek.

We hebben vandaag maar weer eens de "snel"-weg genomen want we wilde niet al te lang onderweg zijn. Vlakbij Puerto Lumbreras, we kende het nog van vorig jaar, hebben we bij de Mercadona boodschappen gedaan. De koelkast wasweer aardig leeg.

In de middag aangekomen bij Casa Los Lobos en daar werden we hartelijk ontvangen door Mimi. Het is een mooie camperplaats waar nog het nodige aan gedaan wordt. Het wordt behoorlijk uitgebreid. De 6 plaatsen die aangegeven worden op Campercontact zijn er inmiddels 12. En als ik rond kijk dan komen er in de (nabije) toekomst nog zeker zes plekken bij.

We gaan weer even genieten hier. Wat fietsen en misschien een stukje wandelen al zijn hier dus geen wandelroutes aangegeven.

Salinas | Een heerlijke zonsondergang

Spain • 25 January 2024 • 18°

Een heerlijke dag op Camperpark Vista Montaña. 's Middags geluncht bij Ca Byron. Een "Resto-bar" in Salinas. Lekker gegeten en het was mooi weer dus we hebben op het terras gezeten. We waren de eerste. Al gauw zat het terras aardig vol. We wilden ook nog wat boodschappen doen, maar siesta, winkel dus dicht.

In de mini-market op het camperpark dan maar een flesje wijn gekocht. De hele middag bij de camper gezeten in het zonnetje. Rond kwart over zes ging de zon onder en werd het frisser. Wat andere kleren aangetrokken en tot een uur of zeven buiten gebleven.

Nu in de camper in afwachting van het om 20:00 live gaan van onze nieuwe vlog #44 Ons plakbandpensioen een dolle boel in Benidorm. (https://youtu.be/wDN6aV3Oab8)

Salinas | Wat een zon

Spain • 24 January 2024 • 23°

Van Santomera naar het noorden. Niet zo heel ver, net iets meer dan een uur. En dat komt dan ook nog omdat we hebben besloten om niet over de snelweg te gaan.

We zijn nu in Salinas. We staan nu op camperplek Vista Montaña. Een vrij nieuwe camperplaats. Van april tot oktober is er stroom, van oktober tot april niet.

Morgen gaan we het nabij gelegen dorp Salinas bekijken. Uiteindelijk moeten er ook weer boodschappen gedaan worden. Denk dat ik met dit weer een paar speciaal biertjes ga kopen. Misschien gaan we zelfs wel even lunchen. Doe eens gek.

Het gaat ons goed.

Santomera | Het zit er weer op...

Spain • 23 January 2024 • 20°

De vier nachtjes op camperplaats Granja La Carmela in Santomera zitten er bijna weer op. Nog één nachtje en dan gaan we weer een beetje noordwaarts en wel naar Salinas. Naar Camperpark Vista Montaña. Kunnen we meteen goed onze zonnepanelen en accu testen. Er is daar namelijk in de wintermaanden geen stroom.

We blijven er, zoals het er nu naar uitziet en zolang we stroom hebben, vijf nachten. Daarna gaan we naar Lorca naar camperplaats Casa Los Lobos. Daarna weten we het nog niet, maar vermoedelijk naar Little Texas in Tabernas.

Nu nog even genieten van Granja La Carmela. Het was vandaag verschrikkelijk mooi weer. +23 Graden dus reken maar dat we in het zonnetje hebben gezeten. Morgen weer zo een dag.

Santomera | Op bezoek bij Hortensia en Sjaak

Spain • 20 January 2024 • 14°

Na amper een uur rijden vanuit Aspe, zijn we aangekomen bij Granja la Carmela, Santomera, Murcia, Spanje. De camperplaats van Hortensia en Sjaak. Mooie plek in een wat afgelegen gebied. Dat bied in ieder geval rust. Er zijn veel wandelmogelijkheden. Die gaan wij zeker nog uitproberen. Op de app van Komoot heb ik al een paar mooie wandelroutes gezien.

We zitten nu in de camper, het weer is niet je van het. Het waait ook een beetje dus vandaag maar even rustig aan. De komende week wordt het weer veel beter. Dit volgens de weersvoorspellingen. Dus dan gaan de wandelschoenen zeker aan.

Aspe | Koffie in het zonnetje

Spain • 18 January 2024 • 22°

Van Benidorm naar Aspe is amper een uurtje rijden. Dus onderweg een extra kopje koffie gedronken. Rond kwart voor één bij camperplaats Het Kartonnen Huis aangekomen.

David heeft ons naar het mooiste plekje van de camperplaats gebracht. De mooiste plek met het mooiste uitzicht. Al is dat nagenoeg overal op deze camperplaats.

We zijn hier al eens eerder geweest. Zou moeten opzoeken wanneer, maar in ieder geval vorig jaar. We zullen hier uiteindelijk (veel)vaker komen.

Wat een rust trouwens vergeleken met de camperplaats in Finestrat bij Benidorm. Nu zijn het ook totaal verschillende plekken. Maar de rust is toch ook wel lekker.

Benidorm | Pintxos

Spain • 16 January 2024 • 20°

Heerlijk gegeten in een restaurant waar ze Pintxos serveren. We waren er nog niet mee bekend, in hoe je dit moet bestellen, doen e.t.c., maar dat is nu de niet meer zo.

We hebben heerlijk gegeten, genoten, van de heerlijke hapjes, voornamelijk op stokbrood. Heerlijke witte wijn erbij en in een zeer gezellige omgeving. Jammer van de nogal schreeuwerige muziek.

Het weer is vandaag geweldig met een temperatuur van 20 graden. Op de fiets nog wel een beetje fris, dan maar een (extra) trui aan. Bij terugkomst op uitnodiging een middag borrel bij Brigitte en René van camperreizen_europa.(https://www.instagram.com/camperreizen_europa/) . Voor het eerst ontmoet op camperplaats Kostverloren in Nunspeet.

Brigitte en René zaten toen net drie dagen in hun camper en zijn inmiddels ook al ervaren camperaars. We hebben even heerlijk geborreld en natuurlijk ook bijgekletst. Ze staan twee plekken van ons vandaan dus we waren er snel en ook weer snel thuis. Morgen een borrel bij ons.

Morgen ook opruimdag want donderdag gaan we weer verder.

Benidorm | Weer een lekke band bij Ineke's fiets

Spain • 13 January 2024 • 15°

Soms kan je het noodlot tarten. Als je weet waar en vooral wanneer. Ineke maakt daar geen probleem van en doet het met twee vingers in de neus. Het noodlot tarten bedoel ik dan. Een paperclip deze keer. Weliswaar zo gevouwen dat er een pin omhoogstaat. Ineke er natuurlijk precies overheen.

In Puerto de Mazarron vergelijkbare situatie en ook een lekke band. Ook daar naar de fietsenmaker. Daar moesten we nog ruim een uur wachten voordat de winkel überhaupt open ging. Nu duurde het een uurtje of twee voordat hij ermee klaar was. Uiteindelijk maar een uur en een half.

Belangrijkste van de dag was dat we veel, meerendeel lopend, van Benidorm hebben gezien. We gezellig met een fietsenmaker, die vloeiend Engels sprak en uit Hongarije kwam en in Benidorm Spanje woont, hebben gekletst. Hij is ook geen fan van Orbán. Gelukkig maar.

Onze top fietsenmaker: TOA Bike

We hebben de hele weg terug kunnen fietsen. Het werd wel koud.

Tot een volgend bericht.

Cala, La | Benidorm

Spain • 12 January 2024 • 12°

Eindelijk aangekomen op plaats van bestemming. Voor zes nachten dan. Even rust na zeven dagen reizen met de camper. We gaan het de komende dagen heel rustig aandoen.

Nu nog even genieten van het zonnetje en dan even wat boodschappen doen. Zin in wat lekkers. We zien wel wat dat lekkers gaat worden.

Trouwens mooie plekken maar een beetje krap weer om op de plek zelf te komen. Nou is dat met mijn stuurmanschap sowieso lastig. 😥. We staan en we staan prima. Over zes nachten hoeven we er pas weer vanaf.

Tot een volgend bericht.

Peníscola/Peñíscola | Buiten zitten

Spain • 11 January 2024 • 12°

Wat een krappe boel. Dat koste nog wel even moeite om op een plekje te komen. We staan trouwens tussen de Fransen. Dat vind ik altijd wel leuk. Kan ik mijn Frans weer een beetje ophalen.

Het weer is prima. We zitten voor het eerst dit jaar buiten aan de koffie. 12 Graden geeft de thermometer aan. Dat is ook alweer even geleden.  Even van het zonnetje genieten het koelt snel af.

Morgen naar Benidorm. We moeten nog wel even ergens gas tanken. We hebben nog één volle fles. Straks even kijken in Peñiscola. Heb daar een prima app voor. Hoop ik.

Tot morgen.

Blanes | Regen en zon

Spain • 10 January 2024 • 10°

Net terug van een gezellige avond uit. We hebben gegeten bij Restaurant & Lounge Club Es Blanc. 's Middags al een heerlijk glaasje wijn gedronken en dus 's avond er gedineerd. Het wasecht heel erg goed. Leuke spontane bediening. Eten erg goed.

Sfeer erg gezellig en goede muziek op de achtergrond. We komen hier zeker een keer terug. Misschien op de terug naar Nederland al willen we daar voorlopig nog even niet aan denken.

We staan en overnachten dus op een grote parkeerplaats in het centrumvan Blanes. Heel dichtbij het strand en winkels. Zomers kan je hier waarschijnlijk over de hoofden lopen nu is het heel erg stil. Het is inmiddels bedtijd dus als ik zo nog wat in mijn dagboek heb geschreven dan snel naar bed. Morgen weer een dag. Dan naar Peñiscola.

Mèze - De eerste zonnestralen

France • 9 January 2024 • 7°

De eerste zonnestralen. De camperdeur staat open dus we overdrijven meteen weer een beetje. Maar het is wel erg lekker. Zit natuurlijk ook tussen de oren maar wat een zonnetje al niet kan doen na een week vrieskou, (natte)sneeuw en motregen.

Vanmorgen bijtijds uit bed. Dat kon ook niet anders want we werden al vroeg gewekt door een roedel wolven. Ja je leest het goed wolven. Weliswaar van de nabij gelegen dierentuin. Zie filmpje.

De reis naar Mèze verliep voorspoedig al namen we in Mèze nog wel eerst de verkeerde afslag. Maar we zijn er en de Starlink werkt en we staan aan het walstroom. Morgen gaan we dan eindelijk Spanje in. Tot dan.

Saint-Étienne - Saint-Martin-la-Plaine

France • 8 January 2024 • 2°

Wat krijgen we nou? Sneeuw. En een bord waarop staat dat we winterbanden en/of sneeuwkettingen moeten hebben. Ik laat maar even in het midden dat we die niet hebben. Inmiddels, het is nu bijna vijf uur als ik dit schrijf, is het sneeuwen opgehouden. Er wordt ook niets meer verwacht.

Het wordt wel weer koud. -3 À -4 gaat het vannacht worden. Licht vriezen dus, maar we hebben weer gas getankt. We kunnen de kachel weer laten branden. Dat doet hij nu al eventjes op stand drie en het is nu 23,1 graden in de camper. Hoop nu dat hij zo afslaat. Anders wordt het weer te warm in de camper.

We hebben trouwens ook de Starlink uit de garage gehaald en weer geactiveerd. Het internet op deze plekken is niet je van het zullen we maar zeggen.

Morgen door naar Mèze. Tot dan.

Langres - Auberieve

France • 7 January 2024 • 5°ï»¿

Het is zondag dus erg rustig op de weg. Na de tussenstop was het nog een uurtje rijden naar Auberive. Een camperplaats van Etappe. Dus achter de slagboom. We hadden nog even moeite met het vinden van waar we het pasje tegenaan moesten houden. Uiteindelijk gevonden.

Het was ook alweer enige tijd geleden dat we op een Etappe camperplaats hadden gestaan. Maar we weten het weer. De plek is prima alleen staan we best wel schuin. De voorkant -4 graden naar beneden. Slaapt in ieder geval beter dan andersom. Maar in de camper lopen we tegen de (spreekwoordelijke) berg op.

Bij aankomst stond er een heerlijk kopje koffie klaar met wat lekkers, Daarna borrelen. Met dank aan Janny en Klaas en natuurlijk Kay de hond. Rond half zes maar weer eens naar ons eigen huis op wielen en zo langzamerhand aan het eten beginnen. Daar hoort natuurlijk een flesje wijn bij.

Nog nog wat lezen in het boek van Ilja Leonard Pfeiffer - Alkibiades. Een boek van ruim 900 bladzijden. Zo heb ik nog wat te lezen in de komende tijd. En het is een hele mooie historische roman. Gelukkig is het boek mij ten deel gevallen bij de kerstcadeautjes op tweede kerstdag in 2023.

De vierde tussenstop ligt in de buurt van Lyon. Dat is een niet al te lange reis. Misschien rijden we door naar Nîmes. We zien wel. Vandaag zit er in ieder geval weer op.

Esch-sur-Sûre - Fuussekaul

Luxembourg • 6 January 2024 • 4°

Zo, de tweede tussenstop. Nog een aantal te gaan voordat we bij Benidorm zijn aangekomen. Het is koud. De kachel staat op drie en blaast heerlijke warme lucht de camper in. Ineke heb ik nu even naar buiten gestuurd, het is uiteindelijk koud buiten, om een foto te maken.

We vergeten dan nog wel eens te doen. Het moet er weer helemaal ingeslepen worden. Onderweg geluncht. Gewoon een sneetje brood. Kopje thee erbij, niets mis mee.

Nu dus in Luxemburg. Heiderscheid om precies te zijn. Op Camperplaats Fuussekaul. Vanmorgen redelijk op tijd vertrokken uit Kessel. Onderweg eigenlijk alleen maar regen. Nu is het droog, maar zoals gezegd KOUD.

Het gaat ons goed.

Kessel, we zijn op weg...

Netherlands • 5 January 2024 • 8°

Laat uit bed. Gelukkig maar want ik heb een hekel aan vroeg opstaan. Maar ja dan wel later op weg dan gepland. Schoonwater tanken, grijs-water lozen en inpakken/opruimen. Elektriciteitskabel opruimen en afscheid nemen van Reinhard en Rosie en natuurlijk van Gesina en Peter de eigenaren van Afslag Nagele waar we sinds begin september hebben gestaan.

De camper wegen bij Bakker in Nagele en daarna nog even diesel tanken. Via de A6 naar Almere Buiten om bij de Lidl boodschappen te doen. Niet teveel, je kan tegenwoordig overal boodschappen doen.

In een niet aflatende stroom regen via o.a. de A27 naar Kessel. We hadden een overnachting gereserveerd bij Wendy van Camperplaats Kessel. Onze favoriete plek in Kessel. Daar aangekomen lag er nog een flinke afwas in het verschiet, waar we vanochtend geen zin meer in hadden.

Nu gezellig een beetje op de laptop en zo bijtijds naar bed. Ben moe maar dat komt voornamelijk door een wat onrustige nacht he Ineke? Morgen naar Heiderscheid in Luxemburg. Dan Dijon en verder via voornamelijk de Toll weg naar het zuiden.

Nieuwe alinea

Uitzicht op bergen vanaf de camperplaats

Diseminado Almendricos | Casa Los Lobos

We hebben de ruimte

Lorca | Casa Los Lobos

Bij de camper in het late ondergaande zonnetje (18:41 uur)

Salinas | Een heerlijke zonsondergang

Onze plek voor de komende vijf nachten, mits voldoende stroom

Salinas | Wat een zon

Room with a view...

Santomera | Het zit er weer op...

Ons uitzicht. En de ingang van de wandelroute.

Onze plek, #13, voor de komende tijd.

Santomera | Op bezoek bij Hortensia en Sjaak

Mooie plek gekregen op cp Het Kartonnen Huis - #12

Ons uitzicht op oude wijnranken en in de verte bergen

Aspe | Koffie in het zonnetje

En heel erg lekker...

Kleine Pintxos-bar, maar heel veel keuze...

Benidorm | Pintxos

Benidorm skyline, strand en boulevard

Ons plekje in Benidorm op cp CamperLive

Cala, La | Benidorm

Door de bomen het bos van campers zien

Peníscola/Peñíscola | Buiten zitten

Blanes | Regen en zon

Het strand in Blanes

Mèze - De eerste zonnestralen

Aire CAMPING-CAR PARK de Mèze

Saint-Étienne - Saint-Martin-la-Plaine

Een roedel wolven in de achtertuin (geluid omhoog)

Esch-sur-Sûre - Fuussekaul

Kessel, we zijn op weg...