Deze pagina is het laatst gewijzigd op maandag 9 januari 2023

Overwinteren in zuid Portugal

Tot en met de jaarwisseling op Camping Albufeira

Maandag 9 januari 2023

De feestdagen zijn voor bij en het is inmiddels januari 2023. De laatste dagen van december zijn voorbij gevolgen en oud en nieuw was een feest. Een heel druk bezocht feest op het strand van Albufeira. Het strand stond vol en ook de boulevard bij het strand was druk.

De vuurwerkshow was geweldig. De sfeer heel erg goed. Geen gedrang en geduw.Geen ongeregeldheden gezien. Voor herhaling vatbaar. 2022 In stijl afgesloten met een heerlijk bubbel en in goed gezelschap van Ineke, Nel en Frans. Veel gefilmd. Ook later in de straten van Albufeira.

Als ik dit schrijf zijn we inmiddels in Spanje aangekomen. Maar dat is voor 2023. Januari staat in het teken van Spanje en van de Starlink. Later meer daar over. Ik sluit in ieder geval 2022 en de maand december hiermee af. Blijf gezond en tot volgend jaar.

December op Camping Albufeira

Dinsdag 20 december 2022

De kerstdagen staan voor de spreekwoordelijke deur. We hebben inmiddels een voortent gekocht en die staat alweer een kleine week aan de camper. Ingericht en voorzien van kerstversiering, heel weinig, en de kerstverlichting die wij al hadden.

We hebben inmiddels ook een paar flinke regenbuien gehad en die gingen gepaard met veel regen. Heel veel regen. Het is gelukkig de laatste paar dagen alweer grotendeels droog. Vandaag heeft het weer even geregend, maar ook dat is inmiddels alweer opgehouden.

Deze week staat in het teken van de voorbereidingen van de feestdagen. Nou ja feestdagen. De eerste kerstdag gaan we met z'n tweetjes gezellig in de camper eten. Tweede kerstdag weten we nog niet, maar misschien eten we dan digitaal met onze kinderen en kleinzoon.

Oud en nieuw vieren we op de camping of misschien gaan we naar het strand waar vuurwerk wordt afgestoken. Is ons tenminste verteld. Flesje bubbels mee en op de fiets naar het strand. Ook wel eens leuk om mee te maken.

Het zonnetje schijnt en we zitten in de voortent. Zo komen we de dagen wel door. Met zo nu en dan een uitstapje naar Albufeira of een winkel. Ik wil hier iedereen die dit leest hele fijne feestdage wensen en een heel voorspoedig 2023. Tot nog een keer in december of tot volgend jaar.

December op Camping Albufeira

Vrijdag 9 december 2022

Zo, gelijk maar even wat schrijven in de maand december. We zijn tenslotte alweer negen dagen onderweg. Dus het wordt wel weer tijd.

Zoals al in het laatste stukje van november gezegd en geschreven, het regent vaak en veel. Nu op dit moment is het droog, maar dat kan niet gezegd worden van de bodem/grond. Plassen en hier en daar een beetje modder. Gelukkig is het merendeel van de grond een soort leem en daar zakt het water vrij snel in.

Maar menig gast op de camping heeft de camper al een keer verplaatst en/of heeft flink moeten dweilen in de voortent. Ik het met ze te doen. Trouwens wij hebben deze week bij Obelink ook een voortent gekocht. Eentje waarvan je de drie pijlers moet opblazen.

We hopen dat de voortent volgende week op de camping wordt afgeleverd. Dan hebben we er dit jaar ook nog een beetje lol aan. Het is toch wel erg makkelijk en gezellig. We hebben alleen nog geen afdekking voor aan de onderkant van de camper en bij het wiel. Dat zullen we maar even provisorisch oplossen. Even bij een bouwmarkt kijken.

Het zonnetje schijnt. Ik ga naar buiten. Even de benen strekken. Kijken of de kerstverlichting niet is weggewaaid.

Disclaimer.

Van huis uit ben ik geen naturist. Dat heb ik eigenlijk zeer recent ontdekt. Eén zijn met de natuur in alle rust en in mijn blootje. Het geeft mij een geweldig gevoel van vrijheid. En dat met het gevoel van vrijheid van de camper maakt het leven voor mij als camperaar compleet.

Ineke is geen naturist en is dus altijd aangekleed. Voor de meeste naturisten campings, parken of hoe ze ook heten is dat geen probleem. En Ineke vind het ook geen probleem dat ik mij wel ontdoe van kleding als dat mogelijk is.

Wij wisselen de camperplaatsen, wel of geen naturisten plaats, af. En geloof ons, wij zijn heel gelukkig samen. Lees er meer over in onze blog naturistencampings.

Vuurwerk op het strand

Rustige golven in Albufeira
Wit tegen de zon
Uitzicht op het strand van Albufeira

De voortent van binnen
Camper met voortent en feestverlichting