Deze pagina is het laatst gewijzigd op donderdag 8 juni 2023

Rondje Nederland

Haastrecht | Nostalgie

Zondag 25 Juni 2023

We zijn in Haastrecht. Vanmorgen vertrokken uit Apeldoorn waar het al behoorlijk warm is geworden. Dus op het gemak opgeruimd en de camper reis klaar gemaakt.

96 Kilometer te gaan dus een klein stukje. Bij Montfoort een kleine omleiding dus daar de snelweg weer op en uiteindelijk bij Woorden eraf. Door Oudewater, waar ik ooit Herman Brood nog heb zien optreden, richting Haastrecht.

Half één op Camperplaats Aantjes-Blokhuis aangekomen. Een plekje uitgezocht en de camper weer "ingericht" en nu ook van de steunen voorzien zodat we niet zo wiebelen.

We blijven hier in ieder geval twee nachten, maar er is een grote kans dat we langer blijven. Het is hier prachtig fietsen en ik ben hier heel bekend. Heb hier tenslotte, van 1969 tot 1979, tien jaar gewoond.

Apeldoorn | Lunchen met mijn achterneef

Zaterdag 24 Juni 2023

Aangekomen in Apeldoorn op de camper/parkeerterrein in het centrum van Apeldoorn. We zijn net klaar met het drinken van een kopje koffie komt de handhaving langs. Of wij hier overnacht hebben. Nee dat gaan we nog doen.

Zou ik niet doen zei de man van de handhaving. Rellen, junkies en zwervers komen daar regelmatig voor en de camper alleen laten was al helemaal niet verstandig. Het beste is om te verkassen naar het Zwitsal terrein. Zo gezegd zo gedaan.

Mijn achterneef was in middels gearriveerd per fiets en zou ook naar het Zwitsal terrein fietsen. Daar is ook een leuk restaurant en daar hebben we gezellig met z’n drieën geluncht.

Het is warm drukkend weer. Voor de camper zitten we nu wat te drinken. André is inmiddels naar huis. Wij gaan morgen verder. Dan naar Haastrecht.

Lelystad | We komen op (internet) televisie

Vrijdag 23 Juni 2023

Zo, het internet interview bij omroep Flevoland zit erop. We hebben het zelf zojuist terug gezien op de website: Omroep Flevoland. Het is een heel leuk interview geworden. Langer dan de vorige keer.

Ook waren de vragen wat meer over het camperen en we hebben natuurlijk nu ook wat meegemaakt. Gek dat je soms even niet meer weet wat je op een bepaalde vraag moet antwoorden. Uiteindelijk is het een leuk en spontaan interview geworden. We mogen volgend jaar weer terugkomen. Gaan we zeker doen.

We staan nu weer op de camperplaats vlakbij Flevo Marina. Deze is weer gratis en je mag er 72 uur verblijven. Om 7 uur vanavond hebben we een tafel gereserveerd bij ons favoriete restaurant Gordiaan Kitchen bar. Zin in.

Morgenochtend naar Apeldoorn.

Lelystad | Camping 't Oppertje

Donderdag 22 Juni 2023

We hebben heel slecht geslapen op de Oostvaardersdijk. Om kwart voor zes waker van het voorbij razende verkeer. Dus er maar ut. Onze vrienden van Elpee on wheels (https://www.instagram.com/elpeeonwheels/), Laura en Pieter waren ook al wakker. Geen aanrader dus om te gaan slapen.

Het was woensdag bezoekdag. Alie en Henk komen langs en hebben gezellig met ons bijgekletst onder het genot van een kopje koffie.

's Middags komt, na later bleek, de tante van Laura aankloppen. Ze wil graag weten wat het Plakbandpensioen inhoud.

Dat hebben we met plezier verteld. Na het avondeten komt er ineens een vrachtwagen op ons afrijden. Dat kunnen alleen maar Laura en Pieter zijn. En inderdaad met de tot camper omgebouwde vrachtwagen. Het is nog niet af, maar het begint er al goed op te lijken.

We staan inmiddels op camping 't Oppertje in Lelystad. De toiletcassette moet leeg en er is geen sani-plek in de buurt. Ineke doet een power napje, ik neem wel een biertje.

Lelystad | Slapen bij de Oostvaardersplassen

Woensdag 21 Juni 2023

Zojuist vertrokken bij Riet en Ton in Stoutenburg. We hebben het heel erg gezellig gehad. Heerlijk gegeten en prima geslapen. In de camper maar bij Rietje en Ton op de dam. Oftewel de oprit. Netjes en heel rustig recht achteruit en de straat opdraaien. In de D van drive en weer op weg.

We staan nu op de Oostvaardersdijk vlakbij de Oostvaardersplassen. We kijken uit op het Marker meer. Rustige golfjes kabbelen en het verkeer raast voorbij. Dat wordt 's nachts een stuk minder dus we kunnen hier prima slapen.

Het gaat ons goed.

Stoutenburg | Op bezoek bij...

Maandag 19 Juni 2023

Op bezoek bij Rietje, van Rietje Art (https://rietjeart.nl/) en Ton. We hebben ze medio maart ontmoet op El Zorro. We staan nu op de dam zoals dat hier heet. Een beetje aan de krappe kant, maar het moet kunnen. We blijven twee nachtjes slapen. Het is heel gezellig en hebben veel bij te kletsen.

Het weer had wel ietsjes minder gemogen want het is bloedheet. De markt bezocht en een lekkere ochtend wandeling gemaakt. Morgen terug naar Lelystad. We hebben wat afspraken.

Het gaat ons goed.

Wolvega | Lunchen bij Ben “Lagerhuis”

Woensdag 14 Juni 2023

De camper staat bij Noorderzon Campers. De aanpassingen vinden op dit moment plaats. Wij zijn lopend naar het centrum van Wolvega gegaan.

Eerst een cappuccino gedronken , Ineke met een cheesecake, op het terras van Bens Bar&Grill. Zowel de cappuccino als de cheesecake waren goed. Daarna winkelen in de winkelstraat van Wolvega.

Ik heb nieuwe slippers gekocht en Ineke charmante sandalen. Toen was het tijd om te lunchen. Wederom bij Ben. Ineke gerookte rib-eye en ik kippensoep met gehakt brood. Daarna samen nog Shakshuka.

We genieten nog even na van mijn D’Achouffe en Ineke van haar rosé. Straks nog een koffie, maar we hebben nog de tijd. De camper is nog niet klaar.

Als de camper wel klaar is blijven bij Noorderzon één nachtje slapen. In de camper uiteraard. De kit moet goed drogen. Morgen terug naar Afslag Nagele.

De komende week veel bezoekjes inclusief een nieuw optreden op de internet tv van Omroep Flevoland.

Steggerda | Rust op het boerenland

Dinsdag 13 juni 2023

Van het wat drukkere Midwolda naar de stilte in Steggerda. En wat voor stilte. In de verte horen we een tractor en een Koekoek. Verder alleen het ruizen van de wind. Op deze camperplaats, Het Lindedal, zijn 25 plekken. Een sanitair gebouw en de mogelijkheid voor het lozen van afvalwater en het nemen van schoonwater.

Uiteraard ontbreekt een loos plaats voor het chemisch toilet niet. Ook is er voorzien in stroom op alle zeer ruime camperplekken. Ze zijn nu een jaar open. Dirk en Akke hadden eerst een veehouderij en een ligboxenstal. Daar zijn ze in 2006 mee gestopt. In 2022 zijn ze gestart met deze camperplaats. Lees meer op hun website: https://www.camperplaatshetlindedal.nl/index.php

Wij staan nu twee nachten op plek 18. Donderdag 15 juni gaan we met de camper weer naar Noorderzon Campers in Wolvega. De volgende klus, het plaatsen van twee zonnepanelen en de Lithium accu voor de twee AGM accu's, wordt dan uitgevoerd.

In de buurt? Er is nog plek dus kom hier ook nachtje slapen en geniet net zoals Ons plakbandpensioen van de rust. Wie weet tot gauw.

Het is hier trouwens voortreffelijk wandelen en fietsen. Vlakbij een natuurgebied met prima fiets- en wandelpaden. Onderweg heel veel grote libellen. Mooie meertjes en sloten met nu hoog water.

Appingedam | Rondje noord Groningen

Maandag 12 juni 2023

We zijn net terug van een rondje noord Groningen. Eerst naar Appingedam om te lunchen. Samen met Janny en Klaas lunchen bij Het Paviljoen te Appingedam. Twee vegetarische kroketten met brood. Had ik zin in. Het was heerlijk. Ineke had de twee Bourgondische vleeskroketten. Skumkoppen erbij helemaal goed.

Daarna rijden we met Klaas en Janny door de kop van noord Groningen. Tot aan Delfzijl aan toe. Kopje koffie bij Hotel Eemhaven waar we wild spotten. Een jonge zeehond in afwachting van de terugkeer van moeder. (zie laatste foto; in het midden, net links van de schaduw)

Op de pier in het havengebied met uitzicht op de Waddenzee. Mooie plekjes in een mooi Groningen. Op de terugweg nog door "oude" dorpjes. Het weer is prima, een tikkeltje aan de warme kant, maar je hoort ons niet klagen.

Morgen weer zo een dag als zal dat niet meer in de provincie Groningen zijn. We gaan dan naar een camperplaats in de provincie Friesland. In Steggerda om precies te zijn. Als er plek is gaan we twee nachten overnachten op camperplaats Het Lindedal. Volgens mij een vrij nieuwe camperplaats. We gaan het beleven.

Midwolda | Het hoge noorden

Zondag 11 Juni 2023

Na een rustige rit van Nagele naar Midwolda zijn we aangekomen op Blauwestadhoeve. Een camping en B&B. We staan hier bijna alleen. Janny en Klaas zijn er en vlak na ons kwamen ook Marijke en Tinus aan.

‘s Avonds eten we met ons zessen heerlijke nasi en kipsaté van de BBQ. Bedankt Klaas en Janny het is heerlijk. Het is trouwens erg warm met een temperatuur van tegen de 30•. Morgen weer zo een dag.

Morgen een beetje wassen en verder niet heel veel bezigheden. Misschien een beetje aan onze nieuwe (maand) mei vlog werken. Materiaal genoeg inmiddels.

Nagele | Heel mooi weer

Zaterdag 10 juni 2023

Het is heel mooi weer ook hier in de Noordoostpolder. We waren in afwachting van onze dochter die wat zou brengen en ophalen. Helaas de Ketelbrug op de A6 en de A6 van Lelystad noord tot Emmeloord, is tot aanstaande maandag afgesloten.

Dus nu op Afslag Nagele in het zonnetje. Straks op Urk bij Albert Heijn boodschappen doen. Dat is een mooi stukje fietsen. Zeker met dit weer. Morgen gaan we naar Midwolda.

Wolvega | Dagje Noorderzon

Dinsdag 6 juni 2023

Zo, een dagje bij de Dethleffs dealer Noorderzon Campers in Wolvega. Wat kleine reparaties en inventarisatie voor de "grote" aanpassingen. Alles is al doorgenomen en donderdag 15 juni komen we hier dan weer terug voor de grote aanpassingen. We blijven dan ook een nachtje slapen op het terrein van Noorderzon aangezien lijm van de aangebrachte zonnepanelen even nodig heeft om te drogen.

Wijzigingen op donderdag 15 juni: twee extra (vaste) zonnepanelen à 140Wp met laadregelaar en één Lithium accu van 210Ah i.p.v. twee AGM accu's van elk 95Ah.

Nagele | We zijn weer een beetje thuis

Zondag 5 juni 2023

We zijn weer een beetje thuis. Dat zijn we natuurlijk al in onze camper, maar als we op camperplaats en B&B Afslag Nagele staan in Nagele, dan voelt dat nog een beetje extra thuis. Hebben hier ale vele overnachtingen doorgebracht. Vooral toen we nog niet helemaal met plakbandpensioen waren.

Vandaag dus van de Rucphense weide naar Lelystad om onze meiden en onze kleinzoon te bezoeken. Dat betekende ook weer terug op ons woonadres. Lunch en een paar kopjes koffie en gezellig bijkletsen. Basketballen met Rocci mijn kleinzoon. Ook heeft Ineke een paar wasjes gedraaid. Dekbedden weer lekker fris.

De voortent daar gelaten want die gaan we verkopen. Interesse? Voor € 150 is die van jou. Afhalen in Lelystad. In overleg willen wij hem ook nog wel brengen. De voortent weegt 26 kilo en is geschikt voor camper met een aanbouwhoogte van 2m85. De voortent is 3m20 breed en 3m diep. Met het grootste gedeelte een stahoogte van 2m85 tot 1m85 aan het einde van de tent.

Obelink Mobil 320 Easy Air Connected 3 campertent

Voortent is inmiddels verkocht!

Uiteindelijk is dan ook daar weer tijd om te vertrekken. Naar Afslag Nagele dus waar we de komende week overnachten. We hebben wat afspraken in de buurt dus dit is een prima plek om te blijven. Ook al omdat de camperplaats een alle voorzieningen heeft en erg gezellig is.

Het gaat ons goed.

Bosschenhoofd | Mieke's Hof een bezoekje aan...

Zaterdag 3 juni 2023

Voordat we naar onze zoon in Tilburg gaan brengen we nog een bliksembezoek aan collega vloggers op Camperplaats & Boerderijwinkel Mieke's Hof.

Het is slechts15 minuten met de fiets van camperplaats de Rucphense weide. Op bezoek bij Hans en Roman van Ons Delfin en Peggy en Cees van Casa Cabellero.

Heel gezellig gekletst met z'n zessen. Dank jullie voor de gezelligheid, de drankjes en hapjes. We gaan een keertje afspreken en maken er een gezellig "feestje" van met z'n zessen en wie weet nog meer.

Op Mieke's Hof hebben we Dominique van den Bos ook nog nog even gezien en gesproken. Ook wij volgen elkaar op o.a. Polarsteps en Facebook.

's Middag vertrekken we rond 3 uur naar Tilburg. Op bezoek bij Martijn onze zoon. We kletsen gezellig even bij, uiteindelijk hebben we elkaar acht maanden niet gezien en weinig gesproken. 's Avond eten we gezellig met z'n drieën en gaan we rond 7 uur weer naar camperplaats de Rucphense weide.

Rucphen | Twee nachten Brabant

Vrijdag 2 juni 2023

Aangekomen op de camperplaats de Rucphense Weide. Vanmorgen half elf vertrokken. Dat heeft moeite gekost want we zijn weer vroeg wakker geworden. Het is 10 over 7 als ik uit bed stap.

Dus deze keer heel rustig aangedaan. Gelukkig hielp een file mee om tijd te rekken. Even over half één dus op de camperplaats. Naast Ko en Cora die het leuk vinden om de vloggers die ze volgen eens “live” te zien.

En dat vinden wij natuurlijk ook heel leuk. Dan geeft dat toch weer extra inspiratie. Op de camperplaats dit weekend de Belgische Chausson camper club. Volgens mij een stuk of 18 campers.

Zo even een kopje koffie zetten. Genieten van een, jammer genoeg, matig zonnetje. Morgenmiddag op en neer naar Tilburg. Dan brengen we een bezoek aan onze zoon.

Kessel | Weer op Nederlandse bodem

Donderdag 1 juni 2023

Het is nog vroeg, 7:10, als we uit bed komen. Het is bewolkt en de afgelopen nacht was koud. Dat is het nu ook nog. We staan op Camperplaats Kessel in het mooie plaatsje Kessel. Behalve de COOP/Super hebben we van Kessel deze keer niets gezien. Gemiste kans maar we komen hier in de komende vier maanden zeker weer terug.

Nu zo eerst ons yoghurt en kopje koffie. In die volgorde want tegelijk lijkt mij geen lekkere combinatie. Maar goed, we doen het rustig aan want we hoeven vandaag niet zover te reizen. Slechts ander half uur. Van Kessel naar Rucphen.

We gaan twee nachtjes op de Rucphense Weide staan. Zo kunnen we zaterdag dan makkelijk op bezoek bij onze zoon in Tilburg. Is dan even op en neer. Dan gaan we zondag naar Lelystad, maar dat duurt nog even. Eerst her nog even genieten van de yoghurt en de koffie.

Dan inpakken en op ons gemakje naar Rucphen.

Disclaimer.

Van huis uit ben ik geen naturist. Dat heb ik eigenlijk zeer recent ontdekt. Eén zijn met de natuur in alle rust en in mijn blootje. Het geeft mij een geweldig gevoel van vrijheid. En dat met het gevoel van vrijheid van de camper maakt het leven voor mij als camperaar compleet.

Ineke is geen naturist en is dus altijd aangekleed. Voor de meeste naturisten campings, parken of hoe ze ook heten is dat geen probleem. En Ineke vind het ook geen probleem dat ik mij wel ontdoe van kleding als dat mogelijk is.

Wij wisselen de camperplaatsen, wel of geen naturisten plaats, af. En geloof ons, wij zijn heel gelukkig samen. Lees er meer over in onze blog naturistencampings.