Deze pagina is het laatst gewijzigd op woensdag 1 maart 2023

Februari 2023

Overwinteren in Spanje

Vlog #30 Ons plakbandpensioen is verhuisd gaat viraal...

Woensdag 1 maart 2023

Het is alweer maart en roert zijn staart. Overdag mooi weer nu regent het. Gelukkig zijn en blijven de vooruitzichten prima. Dus dinsdag naar El Zorro in Puerto de Lumbreras. Ik heb er heel veel zin in. We hebben het dan ook wel weer gezien op camping Las Torres. De omgeving, nabije omgeving, hebben we nu ook wel gezien.

We gaan op zaterdag nog wel een behoorlijke fietstocht maken. De Via Verde als ik het goed onthouden heb. Dat is eerst naar Mazarrón fietsen en dan de Via Verde op. Dat is een fietspad dat gelegd is over een oud treintracé. Lijkt mij erg leuk om te doen dus hopelijk is het zaterdag prima weer. Eten en drinken mee voor onderweg.

Vandaag een paar boodschappen gedaan voor het avond eten en het ontbijt en de lunch voor morgen. Daarvoor even bij de Chinees langs geweest voor een kleine koekenpan en een deksel voor ons steelpannetje. Jammer genoeg net een maatje te groot.  Gelijk ook maar een paella pan meegenomen. Recept hebben we al.

Gisteren, 's avonds om half negen, hebben we Vlog #30 Ons plakbandpensioen is verhuisd gepubliceerd. Het breekt alle records en is nu ons best bekeken vlog in één dag. Gezien de huidige kijk-cijfers zal het onze best bekeken vlog voorlopig wel blijven.op dit moment zijn er 887 weergaven van de vlog.Een topper.

Heb vanavond ook nog een korte vlog gemaakt met daarin een voorproefje voor Vlog #31 Ons plakbandpensioen leeft zich uit. Deze duurt precies 1 minuut.

Februari was een mooie maand met verschillende weer types. Regen, zon, wind en kou, we hebben het allemaal gehad. Maart beloofd een mooie maand te worden met temperaturen van boven de 20 graden. Ik ben benieuwd. Op naar maart.

We zijn verhuisd

Maandag 27 februari 2023

Het is nog steeds wisselvallig weer en soms naar mijn smaak iets te fris en teveel wind. Gelukkig afwisselend een zonnetje en dan kan de temperatuur lekker oplopen. Deze week is het weer weer een stuk minder, maar vanaf volgende week ziet het er veel belovend uit.

Dat is dan voor ons ook meteen het signaal om uit Puerto de Mazarrón te vertrekken. We gaan dan naar naturistencamping El Zorro in Puerto de Lumbreras. Daar zijn we al eens geweest en dat is ons prima bevallen. De bedoeling is om woensdag 7 maart te gaan rijden. Het is een rit van ongeveer een uurtje dus we hebben geen haast. Ik zal vanavond meteen maar gaan reserveren.

De tijd op Camping Las Torres brengen wij door in gepaste rust en gezelligheid. De camping doet toch iets gezelliger aan dan Camping Los Delfines. Al is dat ook een prima camping. De gemiddelde ;leeftijd op beide campings is vrij hoog. Uiteindelijk zullen wij ook een keer tot deze leeftijds categorie behoren.

De Starlink doet het prima dus we kunnen internetten dat het een lieve lust is. Dat doen we dan ook. Ik speel zo nu en dan een online game op de laptop en Ineke kijkt vlogs en series. Op dit moment wordt vlog #30 ge-upload en dat gaat ook lekker snel.

Afgelopen nacht heeft het behoorlijk gewaaid. Je kan rustig stellen dat het licht heeft gestormd. Bij de buren is het scherm van de luifel deels afgeschuurd. Dat wordt verzekeringswerk. Wij hebben gelukkig, voor zover we nu weten, geen schade. Zelfs de Starlink is netjes op zijn plek gebleven. Zelfs niet omgevallen.

Het lijkt nu rustig buiten. Het is dan al ook tien uur in de avond. Hopelijk vannacht een betere nachtrust dan de afgelopen nacht. Morgen weer boodschappen doen. Ook even bij de lokale "Chinees" langs om een nieuwe koekenpan, kleintje, te kopen en Ineke wil dekbed-hoezen.

Ook moeten er weer boodschappen gedaan worden om de koelkast te vullen en dat doen we dan meteen maar met spullen die we kunnen eten. Wel zo handig.

Het gaat ons goed.

We zijn al een tijdje in Spanje

Zondag 12 februari 2023

Het is wisselvallig weer en soms naar mijn smaak iets te fris. Afwisselend een zonnetje en ok wel weer een keertje regen. Meestal gepaard gaand met een fris windje. Dat is nou niet het weer wat we prettig vinden, maar hier in Spanje is het natuurlijk ook winter.

Januari is alweer voorbij en over twee dagen ben ik jarig. De tijd vliegt al je het naar je in hebt. En dat hebben we zeker. Zelf met de pakket perikelen van de afgelopen twee weken. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en maken we inmiddels volledig gebruik van de Starlink data satelliet.

De lunchafspraak met Brigitte en Ruud van camper DAO ging gisteren helaas niet door in verband met het slechte weer. De lunch staat nu gepland voor de komende week. Het wordt wat warmer en er wordt ook zo nu en dan een zonnetje voorspeld.

Dat gaan we dan maar vanuit. Morgen moeten we naar de camping winkel in Isla Plana. De "pods" voor het toilet zijn, op één na, op. Dus die moeten we nu echt gaan kopen. Dus op de fiets naar Isla Plana. Een leuke rit van een klein half uurtje. Wel voor tweeën want tussen twee en vijf zijn veel winkels gesloten.

Disclaimer.

Van huis uit ben ik geen naturist. Dat heb ik eigenlijk zeer recent ontdekt. Eén zijn met de natuur in alle rust en in mijn blootje. Het geeft mij een geweldig gevoel van vrijheid. En dat met het gevoel van vrijheid van de camper maakt het leven voor mij als camperaar compleet.

Ineke is geen naturist en is dus altijd aangekleed. Voor de meeste naturisten campings, parken of hoe ze ook heten is dat geen probleem. En Ineke vind het ook geen probleem dat ik mij wel ontdoe van kleding als dat mogelijk is.

Wij wisselen de camperplaatsen, wel of geen naturisten plaats, af. En geloof ons, wij zijn heel gelukkig samen. Lees er meer over in onze blog naturistencampings.

Winkelen bij de tienda China

Lunchen in Puerto de Mazarrón bij Prova Restaurante

Het strand tussen Isla Plana en Puerto de Mazarrón

Onze Starlink data satelliet

De haven van Puerto de Mazarrón

Uitzicht op zee, in de buurt van de camping