Deze pagina is het laatst gewijzigd op zondag 6 augustus 2023

Rondje Nederland

Lhee | Wat een regen

31 July 2023 | 19°

Aangekomen op Stee in Lhee. De laatste dagen is het wel nat met al die regen. Zo nu en dan een zonnetje, maar die maakt dat al snel weer plaats voor de volgende regenbui. Het weekend in Slootdorp op camperplaats de Tulpentuin was gezellig.

Vaak wisselende gasten met name uit Duitsland met hier en daar een verdwaalde Nederlander en een Frans gezin. Ook daar veel regen, maar ook heel veel wind. We stonden redelijk beschut, maar soms had ik het idee dat ik op een deinende boot zat.

Nu dus in Lhee, gemeente Dwingeloo. Op camperparc Stee in Lhee en sinds kort mag het zeker een "parc" genoemd worden. Met de uitbreiding erbij is het een behoorlijke grote camperplaats. Uiteraard met alle voorzieningen.

Ik ga wel een beetje moeite krijgen met de prijs. Vooral omdat ik geen stroom nodig heb en die is hier en op meerdere camperplaatsen, inclusief. Dus voor mij in ieder geval onnodige kosten. Zeker na de investering die ik ervoor heb gedaan.

Daar ga ik nu en in de toekomst wel meer en meer opletten. Camperplaatsen met een prijs voor een overnachting exclusief stroom. Heb niet voor niets twee extra zonnepanelen op het dak laten leggen en een grotere, 210Ah lithium accu laten inbouwen voor de twee AGM accu's van elk 95Ah.

Hopelijk komt het zonnetje snel weer terug. Ben de regen wel zat geworden.

Slootdorp | Tussen de tulpen 🌷

27 July 2023 | 20°

Van Steggerda naar Slootdorp en dat via de Afsluitdijk. De accu is vervangen dus met een gerust hart geen walstroom meer. Hopelijk wordt het wel mooier weer want de zonnepanelen hebben het liefst een lekker zonnetje.

De camperplaats de Tulpentuin staat bij een tulpenkwekerij. Siem en Sandra verbouwen hier dus tulpen en andere gewassen. Wij vielen met onze neus in de boter want het was de laatste dag van het seizoen voor het "tulpenbollen pellen".

Een kleine rondleiding viel ons ten deel. Mooi om te zien wat daar allemaal nog bij komt kijken. We blijven een paar daagjes. We hebben geen haast dus zien we wel wanneer we weer verder gaan.

Lelystad | Wassen en weer even thuis

22 July 2023 | 20°

Op zondag vanuit Blesdijke terug naar Lelystad. Er moet gewassen worden. Dat kon op camperplaats Stoutenburght ook, maar daar was wel een centrifuge maar geen droger. En aangezien het alleen maar regent is het geen optie om de was b uiten te drogen te hangen.

Dus naar Lelystad en "thuis" de was doen. Dat werden er drie, maar aangezien alles in de droger kan, is alles weer lekker fris en kan het opgevouwen weer de kast in.

Daarna naar camperplaats Flevo Marina voor één nachtje. De bedoeling is om dan naar camperplaats de Tulpentuin in Slootdorp te gaan.

Dat wordt dus, weer, camperplaats Het Lindedal. De omvormer gaf weer storing dus dan maar dichtbij Noorderzon campers.

Het gaat ons goed.

Blesdijke | Rondleiding in een "kasteel"?

21 July 2023 | 20°

Dat was een heel kort ritje. 5,2 Kilometer van ongeveer 7 minuten. We moeten wassen dus dan maar naar de dichtstbijzijnde camperplaats met wasgelegenheid. Helaas, geen droger, maar wel een centrifuge.

Alleen daar heb je niet zoveel aan als het regent. Uiteindelijk moet je de was toch nog wel even ophangen. Dus dan twee nachten overnachten en zondagochtend naar Lelystad.

Wassen en drogen bij de meiden thuis. Daarna één overnachting op cp Flevo Marina/Cp Lelystad. Dan door naar cp De Tulpentuin. Die staat al een tijdje op ons verlanglijstje.

Vanavond wel een rondleiding in een "kasteel". Naast de cp staat een "kasteel", kasteel Stoutenburght, gebouwd in 1990. Nee, geen typefout. De eigenaar woont er niet in, maar in zijn huis er vlak naast.

Steggerda | Een landelijke cp

18 July 2023 | 22°

Voor de tweede keer op cp Het Lindedal in Steggerda. Een cp bij een voormalige veehouderij. Mooi, landelijk en heel erg rustig. Vogelgeluiden en soms het blaten van de vele schapen in de weilanden die vlakbij gelegen zijn.

Noorderzon is er nog niet uit wat het probleem met de elektriciteitsvoorziening is. We krijgen morgen een telefoontje over hoe nu verder. Dat wachten we dan geduldig af. Het heeft geen haast.

We blijven hier sowieso twee nachten. Morgen weer even op de fiets naar Wolvega en dan boodschappen doen. Genieten van de fietstocht want die gaat door een heel mooi natuurgebied.

Lelystad | Camperplaats Flevo Marina/ cp Lelystad

17 July 2023 | 21°

Na een wat lange reis aangekomen in Lelystad. Eerst in Almere boodschappen gedaan, gas getankt en diesel. Alles was een beetje op. Nu dus niet meer.

Het is lekker weer. Niet te warm, gewoon lekker. We staan weer bij de gratis overnachtingsplaats Flevo Marina ook wel Camperplaats Lelystad genoemd. Geen voorzieningen, maar je kan er goed overnachten.

Morgen gaan we weer even naar Noorderzon in Wolvega. De accu, regelaar en de omvormer zijn het niet altijd met elkaar eens en daarom kunnen we soms geen koffie zetten of de Starlink gebruiken.

Maar eerst naar de tandarts in Almere. Dat is een jaarlijks dingetje en nu we toch in Nederland zijn maar even een afspraak gemaakt. Dan naar Wolvega en overnachten op Cp. Het Lindedal in Steggerda.

Barnstorf | Midden int Dörp

16 juli 2023 | 23°

Wat een vermoeiende reis vandaag. Van Gråsten (Denemarken) naar Barnstorf (Duitsland). Normaal gesproken 3 1/2 uur, vandaag door Hamburg dus plus 45 minuten. En het was druk.

Maar goed, we zijn voorbij Bremen op een parkeerplaats, met drie officiële camperplekken, aangekomen. Schoon water tegen betaling, loos plek voor grijs water en een plek om je toiletcassette te legen. Beide gratis.

Zoals de naam van de plek al doet vermoeden, midden in een dorp en feitelijk midden in een woonwijk. Schone goed onderhouden plek. Best wel een beetje apart. Trouwens geheel gratis. Het overnachten dus.

Morgen verder en dan naar Almere voor boodschappen en Lelystad voor de overnachting. Of wellicht is er iets in Almere zodat we dinsdagochtend niet vanuit Lelystad weer naar Almere hoeven.

Gråsten | De laatste avond

15 juli 2023 | 27°

Het zit er weer op. Morgen vetrekken we richting Duitsland waar we één nachtje overnachten. Dan door naar Nederland. Waarheen weten we nog niet maar wel dichtbij Almere aangezien we dinsdag aldaar naar de tandarts moeten voor onze jaarlijkse controle.

Het was vandaag er warm. Zo nu en dan bewolkt, maar warm. Het gaat nu onweren en ook regenen. Langzaam maar zeker. Het kampvuur val mogelijk in het water al is Torben al aan het fikkie steken.

Sonderborg Een uurtje fietsen

9 juli 2023

Met de fiets naar Sønderborg. Heen een uurtje en straks ook weer terug. Maar nu eerst even lunchen. Samen met Janny en Klaas in een leuk restaurant aan de kade van de haven.

De heen en terugrit op de fiets was prachtig. Mooi landschap en veel te zien. We gaan deze week nog een keertje, maar dan zonder Klaas en Janny want die zijn inmiddels naar Odense.

Wj blijven nog even hier in Gråsten op cp Ladegårdskov van Stine & Torben Sprenger. Misschien wel tot aanstaande zondag. We zien wel.

Gråsten | Op bezoek bij vrienden

4 Juli 2023

Denemarken. Vanuit Lhee/Dwingeloo Nederland in één ruk door naar Denemarken. Een aardig stukje maar zeker te doen. We zijn op camperplaats Ladegårdskov, Stine & Torben Sprenger. (Campercontact sitecode 57682)

We zijn hier al vaker geweest en zijn blij weer even terug te zijn. Zoals het er nu naar uitziet blijven we minimaal een week. Lekker ontspannen. Fietsen en wandelen.

Het is een mooie omgeving en wie weet gaan we nog even bij de Deense koningin op bezoek. Haar buitenverblijf is hier dus waarom niet. Zal straks wel even bellen of ze tijd heeft. ;-)

Morgen wordt hier veel regen verwacht, maar daarna loopt de temperatuur op. Het weekend wordt zelfs heel zonnig. Op naar het weekend dus.

Lhee | Onverwachte overnachting

3 Juli 2023

Niet gepland, maar omdat de grote beurt van de Fiat twee uur is uitgelopen zijn we naar Camperparc Stee in Lhee gereden. Dan maar een dagje later in Denemarken. Een complete camperplaats met alles erop en eraan.

Morgen dan Duitsland in. Als het op de route ligt dan naar een filiaal van Berger Camping voor een tweede toiletcassette. Maar dat is voor later. Daarna door naar Denemarken. In totaal 502 km rijden en een beetje als we naar een Berger filiaal gaan.

We hebben er heel veel zin in. Hopelijk wordt het weer beter dan dat we nu kunnen zien op de weer app.

Almere | Fiat naar de garage

3 Juli 2023

De Fiat krijgt een grote beurt bij Janssen van Kouwen in Almere. Twee uurtjes gaat het duren. We gaan er maar vanuit dat het wat gaat uitlopen.

Daarna met gierende banden naar Duitsland.

Lelystad | Voor één nachtje

2 Juli 2023

Van Haastrecht weer naar Lelystad voor één nachtje. Morgen moet de Fiat naar de garage voor een grote beurt. Daarna rijden we door naar Duitsland.

We overnachten in Padenburg om dan door te reizen naar Denemarken. Planning is om dat in één dag te doen. We hebben Stine en Torben in Gråsten inmiddels gemaild dat we er weer aankomen.