Deze pagina is het laatst gewijzigd op maandag 13 juni 2022

Wij reizen door Nederland

Laatste dagen op Afslag Nagele

Zaterdag 30 april 2022

We zijn aan het aftellen. Nog een paar dagen verblijven wij op Afslag Nagele in Nagele. Vanaf donderdag 5 mei heb ik vakantie. We blijven dan nog tot en met maandag 9 mei in Nagele en vertrekken op dinsdag 10 mei naar Stieltjeskanaal, maar daarover meer in de maand mei.

Op vrijdag 29 pril hebben wij onze nieuwe brillen opgehaald. We zijn er erg blij mee. Foto's hiernaast. We hebben zowel nieuwe brillen en zonnebrillen op sterkte. We kunnen dus weer even vooruit. Het was wel een trip met de camper naar Driebergen-Rijsenburg en weer terug. Maar de brillen zijn uiteindelijk binnen. ONNO opticiens nogmaals heel erg bedankt voor de voortreffelijke service.

De dagen erna hebben we wat andere zaken geregeld en lekker in het zonnetje gezeten. Het was tenslotte mooi weer. Zo kabbelden de laatste dagen van april voorbij. Een nieuwe maand met nieuwe avonturen breekt aan. Met een vakantie en het (pre)pensioen in zicht. Tot in mei.

Met onze kleinzoon in Appelscha

Donderdag 28 april 2022

Afgelopen dinsdag, woensdag en donderdag zijn wij met onze kleinzoon naar Appelscha geweest. Op camperplaats Appelscha. Een goede camperplaats met de voorzieningen die je bij een camperplaats verwacht. Prima verharde ondergrond en leuke ruime grasveldjes bij de camperplek.

Een groot voordeel is dat vlakbij het Verkeers- en attractiepark Duinen Zahte ligt. Nog geen vijf minuten lopen. Dus ideaal voor opa en oma. Wij hebben samen met Rocci het attractiepark op koningsdag bezocht. Het was gezellig druk en onze kleinzoon heeft zich heel goed vermaakt. Klein min puntje was het gratis eten wat bestond uit: patat, hamburger, kroket en frikandel. Vette hap dus.

Het attractiepark is niet heel groot dus een middag of een ochtend is ruim voldoende. Het ziet er leuk uit en er is genoeg te doen. Zelfs voor de wat oudere kinderen. Verder hebben we ons vermaakt met spelletjes en wandelen. Al met al een paar hele leuke dagen.

Donderdag 28 april zijn we, nadat we onze kleinzoon thuis hebben gebracht, weer naar Afslag Nagele gereden en daar staan we nu tot we definitief op reis gaan. Dat zal zo medio mei zijn. Wordt dus vervolgd.

Mooi weer op camping de Vliert in Bunnik

Maandag 25 april 2022

Het is alweer even geleden dat hier wat heb geschreven. Dus het is weer de hoogste tijd. We staan inmiddels weer op Afslag Nagele, maar deze keer voor één nachtje. Morgen gaan we naar Appelscha, maar daarover later deze maand meer. Nu afgelopen week.

Op Afslag Nagele hebben wij een heerlijk paasweekend gehad. Samen met Janny en Klaas hebben we heerlijk genten van een BBQ. Bedankt nogmaals Klaas en Janny voor jullie gastvrijheid. We hebben het heel gezellig gevonden en het eten wat heerlijk.

2e Paasdag, maandag 18n april, was mijn moeder jarig. Het oude besje, zoals Ineke het zegt, werd 83 jaar. Het weer was nog steeds fantastisch dus op de fiets naar Swifterbant. Koffie met gebak en het weerzien met twee neven en een nicht. Het was heel gezellig.

Door de tulpenvelden weer terug op de fiets, trouwens ook over de Ketelbrug. Leuke fietsroute die tot en met 8 mei speciaal is uitgezet voor het bezichtigen van de tulpen. Kijk hiervoor even op Tulpenfestival. Nog ruim een week de tijd of van de mooie kleuren te genieten.

Afgelopen vrijdag, 22 april, zijn we dan "verhuisd" naar Bunnik. Op camping de Vliert hebben wij inmiddels drie nachten overnacht en dat was heel erg leuk. Alle voorzieningen zijn er en het is ruim opgezet. Het is nog wel in ontwikkeling. Het was wederom mooi weer dus we hebben veel buiten gezeten of gefietst.

Er stond sowieso een bezoek aan Driebergen Rijsenburg geplant. We hebben namelijk nieuwe brillen nodig. Dus zaterdag rond een uur of tien op de fiets naar ONNO opticiens. Daar zijn wij heel goed geholpen door Ineke en Okke.

Uiteindelijk hebben wij elk twee brillen, een "gewone" bril en een zonnebril aangeschaft. Beide een wel erg fancy bril, al zeggen wij het zelf. Zodra wij ze hebben laten we jullie dat natuurlijk meteen zien. We zijn zelf in ieder geval heel erg blij met onze keuze.

Zoals al geschreven, nu weer op Afslag Nagele. morgen naar Appelscha. In de wetenschap dat ik met ingang van 1 juni 2022 net zoals Ineke kan gaan genieten van mijn pre-pensioen. Wat de plannen zijn, dat kunnen jullie natuurlijk hier lezen of in onze vlogs zien.

Mooi weer met Pasen, we kunnen buiten lunchen

Woensdag 13 april 2022

Sinds afgelopen maandag is het weer een heel stuk mooier geworden. Of het mooier is hangt natuurlijk af wat je voorkeur heeft. Voor mij in ieder geval mooier en vooral warmer. Dan komt voor mij het camperen meer tot zijn recht. De deur open, dakluiken op een kier, zo warm is het nu ook weer niet, en de mede camperaars lopen ook meer buiten en kletsen lekker met elkaar.

Daar doen wij natuurlijk vrolijk aan mee, want dat is één van de doelen van het gaan camperen. Tenminste voor ons. Nu moet ik overdag nog wel werken. Al is het “werk” einde in zicht. Dan heb ik net als Ineke overdag ook meer tijd om buiten te zitten, bezig te zijn met mijn hobby’s en mij te mengen onder de mede camperaars. Nog even geduld.

Het is druk op de camperplaats Afslag Nagele in Nagele. Veel Duitsers die vanaf vorige week vakantie hebben. Nu is deze camperplaats ook aangesloten bij de Duitse camperplaats groep Mein Platz. Volgens mij de Duitse evenknie van Bij ons, maar dat weet ik niet zeker. Zal het eens navragen. Als ik zo naar de logo’s kijk moet het haast wel. Dus dat zal helpen dat de Duitser deze camperplaats bezoekt.

Maar naast Duisters zijn er ook een paar Belgen en een enkele Nederlander. Al gaan er op dit moment ook alweer een paar weg. Zou mij niet verbazen als er in de loop van de dag weer nieuwe camperaars bijkomen. Zo blijft het een drukte van gaan en komen. Zo gezellig die drukte op een camperplaats.

Dit is nou precies ook een onderdeel waarom je wilt camperen. Om inspiratie op te doen is natuurlijk een bezoek aan een camperbeurs een mooi startpunt. In september, 23, 24 en 25 september is de Camperbeurs Hardenberg open. De grootste Camperbeurs van Noordoost-Nederland. Ik beveel je die van harte aan. Ineke en ik zullen er ook zijn. Spreek ons gerust aan om onze ervaringen met jullie te delen.

Omdat het nu mooier weer is, de zon meer schijnt en in kracht toeneemt,  hebben we besloten geen walstroom te gebruiken, maar op “eigen” kracht onze stroomvoorraad aan te spreken. We zijn erg benieuwd in hoeverre ons zonnepaneel de accu kan bijladen.

Op dit moment zijn de vooruitzichten goed. Van de accu is nu 97% geladen en het neemt toe. We hebben al een keer koffiegezet en er ligt ook nog wat op te laden. Ik heb ook de helft, de andere helft kan ik niet bij, van het zonnepaneel schoongemaakt. Dat scheel de een paar volt laadvermogen. Weer mooi meegenomen.

Er wordt koffie gezet, dus even naar buiten en genieten van dit kopje koffie.

Het weekend in Drenthe - Tussen Lhee en Dwingeloo

Maandag 8 april 2022

Vrijdag met goede moed naar Lhee. Ineke wilde, en we moesten weer, wassen. De voorzieningen bij Lhee zijn daar prima verzorgt en het camperparc is nog eens leuk ook. Wandel en fiets gelegenheden te over. Dus met gierende bande naar Lhee.

Maar voor het zover was hadden we eerst nog een afspraak bij Omroep Flevoland. Daar zouden we geïnterviewd worden. Zo geschiede. Het interview duurde een minuut of tien, we waren er alles bij elkaar een klein uurtje.

Het is een leuk interview geworden. Er zijn ook beelden van gemaakt dus eigenlijk een internet radio en televisie optreden van Ons plakbandpensioen. Alles is te horen en te zien op onze website. Op de pagina HOME.

Daarna dus naar Lhee, naar camperparc Stee in Lhee. We zijn daar drie nachten gebleven. Zaterdag en zondag op de fiets naar Dwingeloo. Zaterdag eerst om boodschappen te doen. Met boodschappen en al naar Grand Café de Brink. Een rosé voor Ineke en een speciaal biertje voor mij. Samen met een heerlijk bittergarnituurtje.

Zondag wederom naar Dwingeloo, maar nu hoefden we geen boodschappen te doen. Wel hebben we wat langer gefietst. Dwars door Dwingeloo. Ook de terugweg hebben wat om gefietst. Uiteraard hebben we in Dwingeloo, wederom bij Grand Café de Brink een biertje gedronken. Ook Ineke.

Nu hadden we zin in een tapas-plank. Dat hebben we geweten. Heel veel lekkers. Zoveel dat we 's avonds maar niet meer hebben gegeten. Moe en voldaan naar bed. De volgende dag weer naar Afslag Nagele. Op naar het paasweekend.

Het is weer maandag en we zijn weer in Nagele

Maandag 4 april 2022

Het is weer maandag en we zijn weer in Nagele op Afslag Nagele. Met nog een aantal andere camperaars. De planning voor vandaag ging even ander dan gepland dus. Heel anders en bijna droog brood.

Planning was in Lelystad langs om post op  te halen. Daarna wassen op Urk, en boodschappen doen bij DE Boni op Urk. Daarna naar Nagele. Dat werd meteen door naar Nagele en dus geen boodschappen.

Oeps boodschappen vergeten. Gelukkig hadden we nog twee eieren en broodjes om af te bakken. Met wat kaas, sla en tomaatjes werd het uiteindelijk toch nog lekker eten. Lekker kopje thee erbij. Prima maaltijd.

Ik zit nu te kijken naar de statistieken van de zojuist gepubliceerde vlog #13. Matig is de juiste gradatie van de kijkcijfers. Ach, eigenlijk kijken wij daar veel teveel naar. Het moet uiteindelijk wel leuk blijven.

Wat trouwens helemaal niet leuk is dat is het weer. Regen, regen en nog eens regen. Het ziet ernaar uit dat dit weer een paar dagen blijft aanhouden. Jammer, ik zie veel liever de zon. Kunnen we ook veel meer tijd buiten doorbrengen. Voorlopig dus niet.

Zondag, een dagje niks

Zondag 3 april 2022

Een lui dagje vandaag. Toch nog wel vroeg eruit, maar wel uitgeslapen. Voor ons doen dan. De rest van de dag niet veel gedaan. Het weer was wisselvallig. Zonnetje afgewisseld met wat regen en soms zelfs hagel.

In de middag een beetje aan de volgende vlog gewerkt, maar niet echt opgeschoten. Heb nieuwe inspiratie nodig. De vlogs moeten anders in de zin van vlotter, leuker en vooral interessanter.

Ineke haakt nog wat, maar ik ga nu naar bed. Morgen gaan we van Weesp naar, uiteindelijk, Nagele. Eerst boodschappen doen in Almere, dan post en pakketjes ophalen in Lelystad. Daarna naar Urk wassen, als de code nog het zelfde is, en dan door naar Afslag Nagele in Nagele. Home sweet home zullen we maar zeggen.

Zaterdag, verhuisd van Aarle-Rixtel naar Weesp

Zaterdag 2 april 2022

Het is een hele drukke, maar zeker ook een hele mooie week geworden. LPG installatie is ingebouwd. Extra sloten op de deuren zijn aangebracht. We hebben Reuver onveilig gemaakt. Met name het filiaal van Bakker Bart. Wat een gezellige en leuke dames.

Donderdag, nog in maart, zijn we 's middags vanuit Reuver vertrokken en naar Aarle Rixtel gegaan. Daar zijn we neergestreken op camperplaats Croy. Een hele gezellige camperplaats. En hij zal nog gezelliger worden want hij is nog in aanbouw. Aan de beplanting en aan het sanitair gebouw wordt nog hard gewerkt. Deze camperplaats is er sinds augustus 2021, dus eigenlijk maar net.

De plekken zijn ruim genoeg en er staat in ieder geval al een leuk informatiegebouwtje. In het informatiegebouwtje staat in ieder geval al een vers gebakken kruidkoek voor bij de koffie of de thee. Ik zou zeggen, op naar camperplaats Croy.

Maar aan elk bezoek komt een keer een eind en zo zijn wij vandaag vertrokken van camperplaats Croy naar Weesp en neergestreken op camperplaats Vecht & Veld. Vlakbij Vecht & Weide. Volgens mij van dezelfde eigenaar. In ieder geval wij staan nu op Vecht & Veld. Prima camperplaats, van alle gemakken voorzien. Zelfs een wasmachine en droger, al is die op moment van schrijven defect.

Morgen gaan Ineke en ik de douches bezoeken. Wordt wel weer eens tijd. We zitten nu in de camper, luikjes van de camper dicht. Het is inmiddels bijna half elf. Ineke kijkt nog een vlogje van een collega camepraar en ik zit dit vakantieverslag te schrijven. Tot gauw weer.

Ons zonnepaneel. Jammer genoeg laat de zon het nu een beetje afweten. Maar de huishoudaccu's zijn voor 81% opgeladen. Ruim voldoende.

De tapas-plank bij Grand Café de Brink. Samen met een heerlijk biertje. We hebben weer genoten van een fantastisch weekend.

Uitzicht met stilte in het Brachter Wald

Overnachting op 30 maart in Chambre d'hotes Bio-Beesel

Een drankje op de grens met Duitsland en Nederland.