Deze pagina is het laatst gewijzigd op donderdag 4 augustus 2022

Juli 2022

Wij reizen door Europa

De maand juli is alweer voorbij

Zondag 31 juli 2022

Als ik dit schrijf is het alweer 4 augustus. Ik loop dus een beetje achter met onze reis. Dat zal ik dus vandaag gaan aanpakken en jullie meenemen vanaf ons verblijf op de Rucphense Weide.

Daar aangekomen, op woensdag 20 juli, ons gesetteld. Het is een stuk koeler dan en dat is wel even prettig. Het was in Kruiningen wel heel erg warm. Zaterdag 23 juli vertrekken we van camperplaats de Rucphense Weide. We mogen langer blijven staan dan gebruikelijk is. Dat komt goed uit want we halen Martijn pas in de middag op. Hij moet tot een uur of twee werken en is pas om half drie thuis.

Na drieën zijn we bij Martijn. Als alle spullen zijn gepakt gaan we naar de camper en rijden naar Lelystad. We zijn twee nachten weer "thuis" op het Vliegent Hert 142. Zondag 24 juli is Robin jarig en vieren we ook de verjaardag van Rocci, onze kleinzoon. Het wordt een leuk feestje met een heuse DJ.

Op maandag 25 juli vertrekken we weer. Eerst naar Berger in Almere-Buiten. We willen een vloerkleed hebben die we voor de camper kunnen neerleggen. Om de zon een beetje tegen te houden kopen we ook een zonnescherm die we aan de luifel kunnen vastmaken. En omdat Berger ook schade hersteld, ook aanbevolen door de NK, vragen we meteen een offerte op. Die bevalt dus we maken meteen een afspraak.

Als de spreekwoordelijke klap op de vuurpijl, besluiten we meteen een MaxFan in te laten bouwen. Die konden we de afgelopen weken best wel gebruiken. Ook wordt die door heel veel camperaars aanbevolen. We kiezen voor de uitvoering Smoke. We zijn heel benieuwd. Nadat we boodschappen hadden gedaan bij de Lidl zijn we naar Afslag Nagele gereden. Onze "vertrouwde" stek. De bedoeling was om er tot maandag 1 augustus te blijven. Het werd woensdag 3 augustus, maar dat is voor de volgende maand.

Op Afslag Nagele hebben we de camper uitgeruimd. Dingen zoals kleding en keukengerei die we al lang niet meer hebben aangehad of gebruikt verdwenen in een vuilniszak. Uiteindelijk hebben we een kilo of vijftien weggegooid en of weggedaan. Dat ruimt op en dat moet ook wel want de MaxFan komt erin en die weegt ook 6 kilo. Verder hebben we weer niet veel gedaan. De week is voorbij gevlogen.

Zo ook deze maand. Ik sluit hem dan ook hierbij af. We gaan verder in augustus waarin het de bedoeling is om naar Denemarken te gaan. Met een tussenstop in Rendsburg. Dat wordt nog even uitgesteld, maar dat is voor augustus. Tot dan.

Helaas heb ik geen foto's meer gemaakt.

We zijn alweer in Nederland

Zondag 17 juli 2022

Van de camping in Péronne, wat wij toch niet zo'n leuke camping vonden, zijn we naar het Belgische plaatsje Tielt gereden. Daar hebben we gestaan op de gezellige camperplaats Het Overbuur bij Nadine en Patrick. De camperplaats bestaat iets meer dan een jaar, maar dat maakt het niet minder gezellig.

Nadine is een gezellige gastvrouw. Het winkeltje met streek biertjes en een streekwijn is nog in aanbouw, maar het staat er al wel. Het huisgemaakte ijsje waren heerlijk. Er is ook een broodjesservice. Kortom een camperplaats die wij zeker aanbevelen.

Na de camperplaats in Tielt zijn we Nederland ingereden en neergestreken bij Camperplaats De Plantage in Kruiningen. Hier blijven wij één nachtje. De camperplek is net uitgebreid met tien plekken. Deze tien plekken nu nog zonder stroom, maar daar wordt hard aan gewerkt. Ook verrijst er een tweede sanitair gebouw. Bij de camperplaats is een grote landwinkel, De Plantage, met streek producten.

Nu nog een kopje koffie en dan door naar Rucphen. We gaan drie nachtjes slapen op de Rucphense weide. Even de camper een beetje opruimen. Kijken wat er, als we dit weekend in Lelystad zijn, allemaal uit kan en niet meer mee hoeft. Volgende week in ieder geval kijken waar en wanneer we de schade kunnen repareren.

We naderen de Belgische grens

Zondag 17 juli 2022

Inmiddels hebben we de Camping du Lac in Bujaleuf op maandag 11 juli verlaten. We zijn toen naar Vatan gereden. Daar hebben we gestaan op een camping/camperplaats met ruime plekken. Ik had daar het geluk een Kneu te fotograferen. Mijn favoriete vogel. Het was waarschijnlijk nog een jong exemplaar want hij/zij had nog niet de kenmerkende rode vlek op de borst. Ik heb over de Kneu nog iets geschreven in een blog.

Na Vatan zijn we verhuisd naar Saint-Biez-en-Belin. Dat is een camperplaats met (maar) drie plekken. Wel een hele leuke camperplaats. Ten eerst is het bij particulieren in de tuin, of eigenlijk tegen de tuin aan. Ten tweede, de gastvrouw en gastheer zijn zeer vriendelijk en erg behulpzaam. Zij spreek overigens Engels, dus al je er met Frans niet uitkomt dan kan het in het Engels.

Op 14 juli, de nationale feestdag in Frankrijk, zijn we na één nachtje in Saint-Biez-en-Belin overnacht te hebben zijn we weer doorgereden naar Grace. Wederom een camping/camperplaats. Ook hier ruime plekken, maar achteraf bleek dat we de verkeerde plek hadden uitgezocht. Ten eerste vanwege de weinige schaduw die wij op de plek gedurende dag hadden. Ten tweede omdat we er te moeilijk uit konden en daardoor de eerst flinke schade aan de camper hebben gekregen. Helaas pindakaas. Laten repareren en niet meer teveel bij stil staan.

Op dit moment staan we in Péronne. Bijna bij de Belgische grens. Dat word ook ons volgende doel. Tielt in België. De camping waar we nu staan is een echte familiecamping. Gezinnen met kinderen zijn in de meerderheid. Veel tenten en caravans. Vooral heel veel caravans. Toen we een beetje gezeteld waren hadden we niet het wauw gevoel. Dit is niet helemaal onze stek dus. Toch twee nachtjes. Het is tenslotte weekend. Maandag verder. Naar België dus.

Steeds verder richting Nederland

Zondag 10 juli 2022

Al staan we nog steeds op de camping in Bujaleuf, wel op een ander plekje, de plannen zijn inmiddels alweer gemaakt. Morgen gaan we verder richting het noorden van Frankrijk. In nog geen twee uurtjes rijden willen we aankomen in Vatan. Die twee uurtje worden er sowieso meer omdat we met een camper rijden.

We hebben onze draai op Camping du lac de Bujaleuf gevonden. Het is een rustige ruime camping. Mooi aangelegd met terrassen die zo hoog zijn dat je overal over elkaar heen kijkt.Dus je hebt overal wel een mooi uitzicht. Al zijn de plekken 4 en 5 wel de plekken met het mooiste uitzicht.

Vandaag is de planning om wat aan de nieuwe vlog te doen. Het is veel werk en wellicht daardoor stellen we het steeds uit. Vandaag maar weer eens een poging wagen. We willen het blijven doen want uiteindelijk is het best leuk om zo nu en dan eens terug te kijken.

Even geen nieuwe foto's want die heb ik niet meer gemaakt. Tenminste, niet te het tonen waard zijn. Dat zou vanmiddag moeten veranderen want dan gaan we een stuk fietsen. Dus in het volgende verslag wellicht weer foto's van de omgeving.

Juli is alweer een paar dagen oud

Donderdag 7 juli 2022

Het is een mooie dag zo aan het begin in juli. De dagen kabbelen voorbij en we genieten er elk moment van. Het mooie weer houd aan al is het nu wel wat frisser. Minder warm kan ik beter zeggen want het is nog steeds iets boven de 25 graden.

Dat we vlak aan een meer staan is ook te merken. Daardoor waait het wat meer en dat geeft soms wat extra verkoeling. We zitten dan ook wat eerder binnen. Maar dan is het uitzicht nog steeds adembenemend. Als ik zo naar links kijk dan zie ik het meer, een beetje donker, in het dal liggen.

We kregen vanavond ook een mailtje van een lieve vriendin uit Wallonië, België. We hebben haar ontmoet op de camping in Cagnes-sur-Mer. Ze heeft toen een door Ineke gehaakte deken gekocht. We hebben beloofd bij haar en haar man langs te gaan. We kijken er naar uit haar weer te zien.

Vandaag een paar boodschappen gedaan en veel, heel veel foto's gemaakt. De meeste mislukt maar er zaten ook een paar hele mooie tussen. Boven het meer vlogen en zeefden een drietal visarenden. Tenminste, ik vermoed dat het visarenden zijn. Het was wel hard werken om er eentje op de foto te krijgen. Een resultaat hiernaast.

Verder nog wat foto's van de camping en de omgeven. Vooral het meer. 's Middags en 's ochtends om kwart over zeven bij zonsopkomst. Morgen gaan we van plek verhuizen. Kijken hoe daar het uitzicht is.

De maand juli is begonnen

Zondag 3 juli 2022

Het is zondag, en voor vele een rustdag. Zo ook voor ons al geld voor ons steeds meer dat elke dag een rust dag is. Weekenden kennen wij bijna niet meer. Een reisdag nog wel. En overmorgen gaat het weer verder.

Nu de zondag en de dagen daarvoor. Wij zijn donderdag 30 juni op deze Camping aangekomen. We zijn hier dus alweer drie nachten. Het weer is vandaag, in tegenstelling tot donderdag en vrijdag jongstleden, prima. Warm dat wel maar we zitten als vrij snel in natuurlijke schaduw.

Ik heb vandaag mijn camera en telelens er maar eens bij gepakt. Toch tijd zat. En wat is er niet fijner om op een zondagmiddag op een Franse camping een rustig te gaan fotograferen. Zo uit de luie stoel. Drie vogels gespot, twee op de foto gekregen. De Boomklever is niet gelukt maar wel de Gaai, zittend op een balustrade van een tent en de Hop. De Hop was driftig eten aan het zoeken in de grond, wormen, lopend door het gras. De Hop is in Nederland zeldzaam, in Frankrijk vrij algemeen.

Dan op de valreep, zet ik de Boomklever er toch nog op. Wat een mooi vogeltje is dat. Mooie dag wat betreft het maken van foto's van vogels. Dat smaakt naar meer.

De foto's staan hiernaast. Ik ben er best wel een beetje trots op. Ze zijn wat mij betreft goed gelukt. Het werd trouwens ook wel tijd dat ik weer eens foto's ging maken met de Nikkon D90 camera. Dat heb ik gisteren gelukkig ook al gedaan. Toen in de plaats Castres. Ook hiervan enkele foto's van aan de rechterkant.

Verder is het volop genieten. Van het weer, de camping, de omgeving en de mensen om ons heen. De een is wat vriendelijker dan de ander, maar dat maakt ons niets uit. Wij vinden het in ieder geval heel erg leuk om iedereen die voorbij komt te groeten.

Het gaat ons goed.

Het sanitairgebouw camperplaats De Plantage in Kruiningen
De camperplaats De Plantage in Kruiningen

Zonsondergang op Camperplaats Het Overbuur in Tielt (B)
De entree van Camperplaats Het Overbuur in Tielt (B)
Camperplaats Het Overbuur in Tielt (B)

De camperplaats in Grace

De met duck-tape vastgeplakte schade
Camping/camperplaats te Gace

De tuin bij Corinne en Didier
De camperplaats Le Bénardier bij Corinne en Didier in Saint-Biez-en-Belin

Onze camperplaats op de camperplaats in Vatan