Deze pagina is het laatst gewijzigd op maandag 13 juni 2022

Wij reizen door Nederland

Camperpark Skop'nboer erve Benneker

Maandag 28 februari 2022

Het is maandag, de laatste dag van deze maand februari. We staan inmiddels weer op Afslag Nagele in Nagele. Het lange weekend is weer bijna voorbij. Ineke en ik hebben er erg van genoten.

Ten eerste was het heel mooi weer. De zon scheen volop. We stonden op een hele mooie camperplaats en we waren in goed gezelschap. Ook op zondag nog lekker gewandeld en ik heb daarna nog een stukje gefietst en gefotografeerd.

Ik wilde graag nog wat foto's maken vanuit een vogelkijkhut. Maar helaas was het daar veel te druk en de mensen te luidruchtig. Dus behalve een mooie kwikstaart eigenlijk geen andere vogels gezien. In de verte nog wel wat eenden en een waterhoentje, maar dat was het dan ook wel.

De rest van de zondag middag en avond besteed aan het maken van de alweer de 8ste vlog. Als ik dit schrijf wordt hij hopelijk gepubliceerd. Ik zeg hopelijk want het duurt wel erg lang voor dat de vlog op YouTube is gecontroleerd. Afwachten dus maar.

Ik sluit hierbij de maand februari 2022 af. Het was een mooie maand waarin we, voor ons doen in ieder geval, veel hebben gezien en gedaan. Hopelijk zet het mooie weer door in maart. Ik zie u daar weer.

Zaterdag 26 februari 2022

Vrijdagmiddag half vier zijn wij aangekomen op camperpark Skop'nboer erve Benneker. Het is nu zaterdagmiddag kwart voor zes en het staat, op één plek na, helemaal vol. Het is een hele mooi camperplaats met alle voorzieningen. Je kan zelfs een auto huren voor € 5 per uur en een kwartje per kilometer.

Toen wij gisteren aankwamen en nauwelijks op onze plek stonden zaten we al bij Klaas en Janny aan de wijn. Dat was echt heel gezellig. Zij waren hier gisteren al aangekomen en hadden een dagje voorsprong. Op deze camperplaats waren wij en ook Janny en Klaas, nog niet geweest. Dat is trouwens niet zo verwonderlijk aangezien er echt heel veel camperplaatsen zijn in Nederland.

Vandaag, zaterdag 26 februari 2022, is het stralend weer. Zelfs nu is er nog een flauw zonnetje waarneembaar. Ineke, Janny en ik zijn net na de lunch naar het dorpje Overdinkel gefietst. Daar hebben wij een kopje koffie gedronken en de plek bekeken waar ik ongeveer 53 jaar geleden heb gewoond.

Ik ga zo koken, nou ja koken, soep warm maken en een stokbroodje in de oven doen. Wijntje erbij en genieten van de avond.

Volgende camperplaats Overdinkel

Woensdag 23 februari 2022

We staan alweer eventjes op CP Afslag Nagelen. Vrijdag, aan het einde van de ochtend gaan we naar Overdinkel. Een kleine plaats, zeg maar gerust dorp, vlakbij Duitsland. We hebben er zin in.

Weer even een andere omgeving. Lekker wandelen en fietsen. Er even echt op uit. Nog twee nachtjes slapen. Dan kunnen we ook de Omnia oven uitproberen. Vrienden van ons hebben er al ervaring mee en die zien we komend weekend sowieso in Overdinkel.

Een stormachtige week

Maandag 21 februari 2022

We hebben nu vier stormen meegemaakt met en in de camper. De eerst was Corrie, toen stonden we in Tilburg, de drieling, Dudley, Eunice en Franklin raasde in Nagele over ons heen.

Gelukkig geen schade en soms een beetje erg wiebelig. Je zou er zeeziek van worden, maar gelukkig zijn die drie ook weer aan ons voorbij getrokken. Nu graag de lente.

Mijn eerste verjaardag in de camper

Maandag 14 februari 2022

Vandaag vier ik mijn eerst verjaardag in de camper. Uiteindelijk is het mijn 60ste in totaal, maar die zijn niet in de camper gevierd. Logisch want toen hadden we nog geen camper. Nu dus wel. En waar anders dan in Nagele op CP "Afslag Nagele". Koffie met gebak. Gesina en Peter van de CP en Ineke en ik. Was gezellig.

Nu even de rest van de middag relaxen. YouTube film geplaatst en gepland voor publicatie om half negen vanavond. Website weer bijgewerkt. Dat gaat prima zo. Morgen weer werken.

Weer terug in Nagele

Zondag 13 februari 2022

We staan weer in Nagele op CP "Afslag Nagele". Mijn verjaardagsfeestje in Lelystad ging helaas niet door. Onze kleinzoon was ziek en dan is een feetjes al geen feestje meer. Dus gelijk van Kessel naar Nagele. Wel met een stop in Nederasselt. We hebben een hele goede vriend vereert met een bezoek. Dat was een lange tijd geleden, dus nu weer geweldig om hem te zien. Koffie met een heerlijke vlaai, viel ons ten deel. Dank je wel Wijnand.

Onderweg zijn we gespot. Een keer door Facebook gebruikers, en in de groep "Camperpret" hebben ze ons  daarvan op de hoogte brachten. Bedankt daarvoor. Dat vinden wij echt heel leuk. De tweede keer, ook vanmiddag, was door een collega. Die liet dat weten via WhatsApp. Bedankt Danielle! Dat was trouwens bij de Lidl in Almere aan de A6 waar wij boodschappen hebben gehaald.

We merken trouwens dat meer en meer mensen ons groeten en soms een berichtje achterlaten op de vele sociale media die wij met Ons plakbandpensioen hebben. Dat vinden wij heel erg leuk en dat waarderen wij heel erg. Dus geneer je niet.

Op dit moment waait het een beetje. Gelukkig word ik niet meer zeeziek want de camper wiebelt zacht heen en weer. Toch zullen we lekker slapen. Morgen een "speciale" dag. Dan ben ik jarig en word ik 60. Weer een mooi rond getal.

Kessel, wat ben je mooi...

Zaterdag 12 februari 2022

We staan sinds gisteren op CP Kessel. Kessel een plaats aan de Maas met een rijke historie. Ik las ergens langs de weg tijdens het fietsen de tekst; Kessel, de romantische stad aan de maas. Ik zal mij daar niet over uitlaten of dat wel of niet zo is, ik zou zeggen kom naar Kessel en oordeel zelf. Wij hebben er in ieder geval een hele leuke dag gehad. Nou, dan niet alleen in Kessel maar ook een groot stuk langs de Maas tot zelfs in Neer toe.

We hebben ook in Kessel geluncht en wel in kasteel de Keverberg, of wat daar van over was. In 2003 is het zodanig gerestaureerd dat het nu een restaurant heeft en dat er een mogelijkheid is om het kasteel te bezoeken en om een indruk te krijgen hoe het er ongeveer heeft uitgezien. De lunch was goed, achteraf hebben we spijt dat we het kasteel niet verder hebben bezocht. Dan maar een volgende keer.

Behalve de dus het bezoek aan het kasteel hebben we een mooi stuk langs de Maas gefietst. Prachtige uitzichtpunten waar je een mooi zicht hebt over en op de maas. We troffen het met het weer. Droog, bijna geen wind en een mooi (waterig) zonnetje. Het was een heerlijke fietstocht. We komen zeker terug.

Voornamelijk in Nagele, maar nu ook in Kessel

Vrijdag 11 februari 2022

We staan voor namelijk in Nagele op "Afslag Nagele". Dat is vlakbij veel plaatsen waar we zo nu en dan moeten zijn. Ik heb dat in de laatste vlog al eens beschreven. Toch bevalt het ons prima in dit stadium van het camperen. De plekken zijn prima,. Douche en toilet zijn aanwezig. Een plek om af te wassen is beschikbaar, wel is waar buiten, maar het is er wel. Natuurlijk ook een plek om vuilwater te lozen, chemisch toilet te legen en te reinigen en de plekken hebben stroom. Uiteraard een kraan om schoonwater te tappen.

Nu ik dit schrijf staan we op camperplaats Kessel. Een leuke plek en net als "Afslag Nagele" een camperplaats die is aangesloten bij "Bij ons". Camperplaatsen waar u zich thuis voelt! en dat is zeker zo. Dat voelen wij ook echt zo. Er zijn er nog een paar waar wij zeker nog naar toegaan.

Behalve Nagele en Kessel zijn wij in februari naar nog één andere camperplaats geweest namelijk Stadscamping Tilburg. Deze was wel op de overgang van januari naar februari. Door storm Corrie zijn wij op 1 februari daar vertrokken.

De foto is van het restaurant tegenover de stadscamping. Restaurant T-huis. Een aanrader. Bent u in de buurt, ga daar zeker eten. Gewoon heel erg goed zowel het eten als de bediening!

Nog niet veel rondgereisd dus, maar daar komt in de komende weken wel verandering in. Waar, hoe, en hoelang, dat leest u later. Oh ja, maandag 14 februari ben ik jarig. Mijn allerliefste verjaardag cadeautje? Abonneer u op ons YouTube kanaal. Dat zou mooi zijn. Alvast bedankt.

Camperpark Skop'nboer erve Benneker. Een camperplaats aangesloten bij "Bij ons". CAMPERPLAATSEN WAAR U ZICH THUIS VOELT!

Een korte impressie van ons weekend naar Kessel. Met de fietstocht langs de Maas.

Kasteel de Keverberg met op de achtergrond onze lieve vrouwe kerk. Het kasteel deels nog historisch, deels met een moderne opbouw. Voorzien van restaurant en de mogelijkheid door het kasteel rond te lopen.

Camperplaats Kessel. Sitecode 48677. Een leuke gezellige camperplaats. Ook dankzij Wendy, de eigenaresse. Een camperplaats aangesloten bij "Bij ons". CAMPERPLAATSEN WAAR U ZICH THUIS VOELT!

Stadscamping Tilburg. Sitecode 77872. Op de rand van januari en februari. Toen wij daar op de CP aankwamen was het redelijk druk. De bedoeling was om één nachtje te blijven, het werden er twee. Reden: storm Corrie.

Afslag Nagele. Een hele leuke plek om te overnachten. Onze thuisbasis omdat veel plaatsen waar we moeten zijn zo nu en dan, dichtbij zijn. In campercontact is de sitecode 6555.