Deze pagina is het laatst gewijzigd op vrijdag 1 maart 2024

Februari 2024

Zoek de zon op...het overwinteren

Spanje

Carboneras | Weer een stuk zuidelijker

Spain • 26 February 2024 • 20°

Zo zuidelijk aan deze kant van Spanje 🇪🇸 zijn we nog niet geweest. Tabernas was tot nu toe, aan of dichtbij de oostkust, het zuidelijkste punt. Nu dus in Carboneras. Zoals het er nu naar uitziet zondag nog een stuk zuidelijker.

Nu genieten van het zonnetje. Morgen gaan we de omgeving bekijken. Naar het strand en de Mercadona. Slechts 7 minuten fietsen. En de fietsroute zag er goed uit. Ik heb zin in koffie.

Zojuist ook onze Franse buurman Michel gesproken. Aardige man. Maar het is dan ook een Fransman. 💯👍🏻🇫🇷

Santomera | Weer even terug bij Hortensia en Sjaak

Spain • 24 February 2024 • 18°

We zijn weer even terug op Granja La Carmela. Hier waren we ook al op 20 januari. Toen vier nachtjes, nu twee. Op uitnodiging van Janny en Klaas. Zaterdag aangekomen en als ik dit schrijf is het alweer zondagavond.

We hebben gezellig BBQ't. Het was nog heerlijk weer en zeker niet koud. Zo nu en dan een stevige windvlaag, maar dat was gelukkig snel over. Morgen, maandag 26 februari, gaan we Carboneras. Zojuist een mailtje ontvangen dat er plaats is. Was nog even spannend.

We hadden drie camperplaatsen aangeschreven. Eentje heeft nog steeds niet gereageerd. Camper Park Carboneras en Camper Park Roquetas uiteindelijk wel. Camper Park Roquetas had pas plaats op 3 maart. Daar gaan we dus heen na Camper Park Carboneras.

Toch nog aan de kust camperen. Het heeft even geduurd, maar het gaat er dus toch nog van komen. Zou het hele drukke "overwinter" seizoen dan een beetje ten einde lopen? Je zou het haast zeggen.

Puerto Lumbreras | Mijmeren in een hangmat

Spain • 22 February 2024 • 26°

Blog | Mijmeren in een hangmat

Herinneringen ophalen...

Wat is er leuker dan zo nu en dan herinneringen ophalen. Zeker als je veel herinneringen hebt opgedaan zoals wij in de afgelopen twee jaar. Ik lig nu in mijn hangmat op Naturistencamping El Zorro aan de leuke dingen van onze reis te denken en mijmer over hoe dat allemaal toch heeft kunnen gebeuren.

Hoe hebben we het kunnen bedenken om ons huis te verkopen en in een camper te gaan reizen.

Verder lezen op Blog | Mijmeren in een hangmat 😎

Puerto Lumbreras | Een midweek naturisme

Spain • 20 February 2024 • 20°

Gisteren, maandag 19 februari, op deze prachtige camping aangekomen. Naturistencamping El Zorro nabij Puerto Lumbreras.

Het is nu 10:30 en we zitten buiten in de zon. Aangezien het een naturistencamping is ik al zonder kleren. We hebben ook al de hangmat van Tropilex in elkaar gezet, maar daar over later, in onze vlog en onze blog op de website, meer.

Nu genieten van een door Ineke gezet kopje koffie.

Cartagena | B&B Casa Rocky ook voor campers

Spain • 19 February 2024 • 20°

Zojuist krijg ik van de computer te horen dat het 20:00 uur is. Mooie tijd om jullie op de hoogte te brengen van een hele mooie plek om een aantal overnachtingen te boeken in de B&B van Casa Rocky of als enthousiaste camperaar een paar nachten te boeken bij B&B Casa Rocky | Campers.

Als bezoeker van de B&B zal het je aan niets ontbreken. Ook al zijn Petra De Block en Gunther pas in september 2023 begonnen met deze hele mooie plek in te richten als B&B, het ziet er al erg goed uit en wij kunnen het weten, we zijn er namelijk al geweest.

Promo film, gemaakt door Ons plakbandpensioen, komt binnenkort uit.

De camperplaats is nog in opbouw, maar voor maar € 10 per nacht kan je al genieten van een werkelijk adembenemend uitzicht en van de mogelijkheden om in een natuurgebied te wandelen en te mountain/gravel-biken. Toiletcassette lozen, alleen BIO afbreekbaar, is mogelijk en in nood is vers water beschikbaar. Er is geen mogelijkheid voor stroom. Al zijn Petra en Gunther zeer gastvrij. 💯 Dus heb je een paar "bewolkte dagen", in nood staat vragen vrij.

Wil je boeken voor de B&B, dat kan via https://abnb.me/zkeWeMTuiHb en via https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/75656.

Boeken voor een camperovernachting kan via WhatsApp op nummer +32 493 35 79 42 (Petra De Block)

Oh, voor een aanpassing aan de camper, dan ben je bij Gunther aan het juiste adres. Denk daarbij aan  bijvoorbeeld zonnepanelen, omvormer, gas (LPG/GLP) installatie in bouwen, Starlink, Accu, TV inbouwen). Inkoop materiaal tegen (Spaanse) inkoop. Uurloon nader af te spreken.

Ons plakbandpensioen zegt; zeker een keer, of meer, doen!

Het gaat ons goed.

Cartagena | Hoog in de bergen...

Spain • 17 February 2024 • 20°

We zijn weer vertrokken. Van Puerto Lumbreras naar of eigenlijk dichtbij Puerto de Mazarrón. B&B Casa ROCKY met twee camperplaatsen. De B&B ziet er trouwens pico bello uit. Heel geschikt voor één of meerdere overnachtingen. Midden in een heel mooi natuurgebied. Dus uitermate geschikt voor wandelaars, mountainbikers en gravelbikers.

Wij staan hier nu twee nachten, maar komen zeker terug. De rit naar Casa Rocky gaat over een gravelweg en gaat behoorlijk omhoog. We zitten nu op 389 meter. Het uitzicht is werkelijk geweldig. Zie foto's.  Ik ga iets te drinken pakken. Terwijl de zon, hopelijk even, achter een wolk wegkruipt.

Puerto Lumbreras | We waaien de camperplaats af

Spain • 12 February 2024 • 24°

Vanmorgen rond elf uur vetrokken van Area Camper La Ermita voor vier nachtjes op B&B Casa Lumbreras. Het worden er vijf, want er is hier veel te zien en ze hadden nog een plekje vrij voor een extra nacht. Dus dat doen we dan. Het weer is heel mooi het zonnetje schijnt volop, maar zoals gezegd, het waait!

Op de kont van de camper gelukkig en zoals het er nu naar uit ziet tot een uurtje of zes, dan is het  waaien behoorlijk afgenomen. Hoop dat de wind dat ook weet en hopelijk kan klokkijken. We zitten dan nu ook maar binnen.

Het is nu bijna half vier als ik dit schrijf. De wind is al behoorlijk afgenomen en de windvlagen ook. We gaan zo weer buiten zitten. Dat is met deze temperaturen aangenamer. Ook maar weer eens kijken waar we zaterdag dan naar toegaan.

Area Camper La Ermita | We hebben de ruimte

Spain • 7 February 2024 • 21°

Van het "Wilde Westen" naar het rustige noorden. Niet heel ver noordelijk, maar toch. Ook dichter bij zee. We staan op Área Camper La Ermita op een ruime plek. Hier blijven we wel eventjes.

We hebben eerst boodschappen gedaan en de camper gewassen in Puerto de Mazarrón. Nu dus op Las Ermita en in de omgeving is genoeg te doen alleen het er geraken is volgens mij nog wel een dingetje. We gaan het zien.

Op één van de drie nabij gelegen stranden, die met de fiets te bereiken is, is het mogelijk naakt te recreëren. Dat gaan we, mits de temperaturen het toelaten, maar eens uitproberen. We kunnen er op de fiets naartoe. En dat is prettig.

Tabernas | In het wilde westen

Spain • 5 February 2024 • 16°

We zijn aangekomen in het wilde westen. Ik ben inmiddels al in de sheriffs office geweest en ook al in de saloon. Gelukkig zijn dit onderdelen van de "Little Texas Camp site" in Tabernes. Met een Nederlandse eigenaar Erik.

We blijven hier twee nachtjes en gaan dan richting Cordoba. Tenminste, als er plaats is op de camperplaats in  Alcalá la Real, Jaén,  en die heet Alcalá Camper Park. We zijn in afwachting van een reactie. Mocht dat niet lukken dan zien we wel weer. Nooit een reactie ontvangen.

Vanmorgen op ons gemakje vertrokken uit Almendricos van camperpark Casa Los Lobos. We hebben daar zeven nachten gestaan en ons super vermaakt. Het is een super camperplaats met zeer vriendelijke en behulpzame eigenaren. We komen er zeker weer.

Nieuwe alinea

Mooi strak ertussen

Carboneras | Weer een stuk zuidelijker

BBQ'n, nog heerlijk buiten bij de camper...

Santomera | Weer even terug bij Hortensia en Sjaak

Puerto Lumbreras | Mijmeren in een hangmat

Ons uitzicht deze midweek op El Zorro

Puerto Lumbreras | Een midweek naturisme

Mooie vergezichten

Cartagena | B&B Casa Rocky ook voor campers

Een ontspannen sfeer

Cartagena | Hoog in de bergen...

Maar het zonnetje schijnt • 24°

Puerto Lumbreras | We waaien de camperplaats af

Hier blijven we wel eventjes