Blog | Daar doe ik het ook voor

Onno • mrt. 31, 2022

De warmte en gastvrijheid van Reuver

Leuke mensen

Het is deze week een drukke week en ook nog eens een koude week zo op het eind. Maar door de leuke mensen die je ontmoet is het nog zo koud niet. Voor zoveel warmte moet je in ieder geval ook in Reuver en Beesel zijn. Daar waren wij dan ook deze week. Trouwens ook in Brüggen Duitsland, maar daar kom ik in de volgende vlog, nummer #13 alweer, nog op terug. Reuver een mooie plaats in noord Limburg. Best wel modern, geen oude stadskern. Of ik moet het over het spreekwoordelijk hoofd gezien hebben. Wat ze in Reuver in ieder geval hebben is een Bakker Bart, een Restaurant Lef en Camper en caravan Check. Oh, en een bloemenzaak van Elles en Jos, maar die zitten nog in Portugal dus dat komt nog wel een keer.

De feiten

Even de feiten op een rijtje. De aanleiding om naar Reuver te gaan waren aanpassingen aan de camper. Een LPG installatie en extra sloten op de deuren. De twee voorportieren en de camperdeur. De voordeur zeg maar. De extra sloten op de voorportier zitten van binnen en het slot op de "voordeur" zit aan de buitenkant. Ik laat het even aan jullie fantasie over hoe jullie dit voor je zie, maar ik denk wel dat jullie eruit komen. Zo niet, stuurt even een reactie en ik laat het zien. Live of via een foto. Zou trouwens ook zomaar in een volgende vlog kunnen komen.

Dus de aanleiding waren aanpassingen in/aan de camper. De reden "Camper en caravan check" en "Reuver" is de schuld van Elles en Jos. We zijn ze er zeer dankbaar voor. Het bracht ons namelijk bij Toine Aben van Camper en Caravan check. Wat een vakman en wat een lieve man. Als je wat aan je camper wilt laten doen, ga naar Toine Aben in Reuver. Top werk en een hele goede service en een uiterst vriendelijke man. Voor verdere informatie, stuur ons even een reactieformulier en wij zullen zo snel als mogelijk reageren.

Met de camper naar Reuver

Dus met de camper naar Reuver vanaf camperplaats Kessel want daar waren wij al vanaf zondag. Zo dichtbij zelfs dat we niet al te vroeg op hoefden te staan. De afspraak was woensdagochtend 30 maart 8:30 uur. 8:35 Uur waren wij dan ook bij Toine. Fietsen eraf en de rugtassen met de spullen voor de komende twee dagen en één nacht mee. Camper in goede handen achterlatend. Donderdagmiddag zou de camper klaar zijn. Omdat we nog niet ontbeten hadden opzoek naar een eetgelegenheid. Gelukkig was nog niets open en zodoende kwamen we terecht bij Baker Bart en bij de dames van Bakker Bart.

Wat gezellig en wat een vriendelijke bediening. En een heerlijke broodjes. En voor mij cappuccino zonder suiker, he dames! Nee echt een hele gezellige Bakker Bart in Reuver. Vijf gouden sterren van Ons plakbandpensioen. Na het ontbijt bij Bakker Bart op de fiets naar Duitsland. Dat ligt gelukkig dichtbij Reuver, dus na een kilometer of tien, weet het niet precies meer, waren we in Duitsland. Bestemming Brüggen. Een gemoedelijk stadje met een leuk stadscentrum en wat leuke restaurantjes en lunchrooms. Wij hebben die dag bij Vis a Vis geluncht. Deze keer een baguette met tonijnsalade. Glaasje Riesling erbij. Wat een verwennerij. Hier trouwens nog wel mondkapjes en QR-code verplicht. Tot aankomend weekend heb ik begrepen.

Op de landsgrens Duitsland-Nederland, we waren inmiddels op de terugweg, hebben we nog wat gedronken. Ineke een glaasje rosé en ik een Gouverneur Stout op Hout. Heerlijk buiten in het zonnetje en zelfs de jas kon even uit. De rit ging door het Brachter Wald. Een heel mooi wildpark. Met, heel eigenaardig, een weg er dwars erdoorheen. Weliswaar er rijd geen auto meer en ook van spoorlijnen zijn alleen nog maar restanten te zien. Bijna of de dorpen weggehaald zijn en de weg vergeten is. En zoals wel vaker, geen foto van gemaakt. Zo dom.

Chambre d'Hotes Beesel

Maar goed, op de terugweg, maar nu naar Beesel. Daar hadden wij onze overnachting geboekt bij Chambre d'Hotes Beesel. Prima kamer van alle gemakken voorzien en een goed verzorgd ontbijt. Gastvrouw en gastheer, nogmaals bedankt. Woensdagavond hadden we een tafel gereserveerd bij Restaurant Lef. We hadden ook bij Chambre d'Hotes Beesel kunnen dineren, met de gastvrouw en de gastheer, maar we hadden al gereserveerd. We hebben nog wel even in dubio gestaan, maar het is uiteindelijk toch restaurant Lef geworden. Daar hebben we geen spijt van gekregen. Wat een voortreffelijk restaurant. Goede bediening en voortreffelijk eten. Prima wijnen en een uitstekende sfeer.

Dat was allemaal op woensdag. Donderdag rond een uur of half elf, kwart voor elf afgerekend in Chambre d'Hotes Beesel en op de fiets, het was toen inmiddels een stuk kouder, naar Reuver. Naar de dames van Bakker Bart want het was weer bijna tijd voor de lunch en de camper konden we om 13:00 uur ophalend. Prima getimed dus. Bij Bakker Bart nog even met de dames gekletst en met oud leraar Piet en zijn vrouw. Jammergenoeg kwam het moment van afscheid nemen. Maar we komen zeker een keer terug in Reuver. Allemaal heel erg bedankt.

De camper is klaar

Op naar Camper en Caravan Check, op naar Toine. De camper was helemaal klaar. Na de uitleg, fietsen erop, boodschappen in de camper en op naar onze volgende avontuur. Onderweg voor de eerste keer gas getankt en op weg naar Aarle-Rixtel. Naar camperplaats Croy. Daar staan we nu als ik dit schrijf. Het is erg guur en dus koud. Het regent en we hebben de kachel aan. Het word lekker behaaglijk en warm in de camper. Warme gevoelend ook als ik weer aan al die lieve mensen uit Reuver denk. Tot gauw.

Het gaat ons goed.

Ons plakbandpensioen blog

Hangmat van Tropilex
door Onno 12 feb., 2024
Na ruim twee jaar reizen in een camper is het tijd voor het ophalen van mooie herinneringen. Dat doe ik al mijmerend in een hangmat. Mijmer met mij mee.
Uitzicht op een heel mooi meer
door Onno 18 jun., 2023
We zijn 8 maanden aaneengesloten op reis door diverse landen richting de zon in zuid Europe. We verblijven langere tijd in Portugal, daarna Spanje en dan Frankrijk. De reis begint op woensdag 28 september 2022 en eindigt 31 mei 2023.
Altijd onderweg met de Starlink
door Onno 21 mrt., 2023
De ins- en outs over de data-satelliet Starlink. Wat vind Ons plakbandpensioen ervan en wat komt er allemaal bijkijken. De voors en tegens. Uitkomst of overdreven? We bespreken het allemaal.
The road to happyness
door Onno 03 mrt., 2023
Er zijn verschillende "soorten" camperaars. Welke zijn dat dan en in welk hokje past Ons plakbandpensioen dan? Vijf "soorten camperaars, er zijn er vast meer, gedefineerd in deze blog. The bottom line? We houden allemaal van de (relatieve) vrijheid van het camperen. En daar gaat het uiteindelijk om.
PostNL track&Trace
door Onno 05 feb., 2023
Ervaring met het versturen van een pakket van Nederland naar Spanje. Doe dat niet met een vervoerder die niet het hele traject in eigen hand heeft. PostNL heeft dat bijvoorbeeld niet, DHL heeft dat bijvoorbeeld wel.
Op Finca Ángela, Utrera
door Onno 12 jan., 2023
We vragen ons af of het overwinteren iets voor ons is. Ja en nee. Gedurende de winter naar het zuiden ja. Langer dan vier á vijf weken op één en dezelfde plek, nee. Dat hebben wij nu ondervonden en dat is goed. Weer een stukje wijzer voor het reizen met de camper. Het gaat ons goed.
Camperperikelen
door Onno 28 nov., 2022
In en om de camper zijn een aantal werkzaamheden die nou eenmaal bij het camperen horen. Ik heb een aantal zaken opgeschreven en zal ze in deze blog met jullie doornemen. Uiteraard hou ik mij aanbevolen om van jullie te horen over werkzaamheden die ik mogelijk ben vergeten. Op dit moment beschrijf ik alleen de werkzaamheden, maar mogelijk dat ik ze later zal voorzien van korte filmpjes.
Ineke en Onno, overwinteraars
door Onno 02 nov., 2022
Ik ben nog jong en moet nog helemaal niet aan overwinteren denken. Toch is het de planning. De camping waar we nu staan is er al geschikt voor, maar de camping waar we nog naar toe willen al helemaal. Misschien nog wel veel meer dan ik nu voormogelijk hou. Er schijnt van alles te zijn en ook nog eens heel dichtbij. 200 Staanplaatsen heeft de camping alleen al voor campers, als ik het goed heb gelezen.
Quinta do Maral - naturist camping
door Onno 30 okt., 2022
Naturisme en wat betekend dat eigenlijk. En hoe past dat bij Ons plakbandpensioen. Een blog over bezochte camperplaatsen waar naturisme wordt beoefend en naaktrecreatie is toegestaan en soms, min of meer, verplicht is.